donderdag 5 november 2015

Illegaal Op Zolder ?

Wij kregen vandaag een brief van de gemeente EdamVolendam in de bus.
Daarin staat dat er iemand vanaf ons adres is uitgeschreven.

Huh ?

Ons kind kan het niet meer zijn.
Die woont al 10 jaar op zichzelf.
We missen ook geen familie of vrienden of buren.
Zelfs geen huisdieren.

We hebben blijkbaar
een illegaal op zolder gehad de afgelopen jaren
die nu door de afdeling burgerzaken
is ontdekt én uitgeschreven.

Jammer dat wij van niets weten. En hem/haar nooit hebben leren kennen.

Ik hoorde af&toe wel rare geluiden van boven komen maar dacht dat dat
bij de buren was - een verdwaalde vogel op het dak of inderdaad de spoken
waar ik als kind altijd bang voor was.

Maar nee.
Het was een illegaal die op ons adres woonde en nu blijkbaar vertrokken is.
We gaan hem/haar missen.



(U zult begrijpen
dat ik
ter bescherming
van de privacy
alle gegevens
veranderd/onleesbaar
heb gemaakt)




























De werkelijkheid is
dat een medewerker op het Stadskantoor
een typ-foutje maakte
(gebeurt mij 100x per dag)
zodat deze brief accidenteel bij ons terecht kwam
en niet bij degene(n) voor wie hij bedoeld is.

Wat me wel stoort:
schrijft onze gemeente brieven met als adres "Edam" ?
We wonen toch echt in EdamVolendam.

Een foutje van een typ-miep kan ik billijken.
Het bewust verkeerd schrijven
van adresgegevens als de gemeentenaam niet.

Dat is heel slecht voor mijn ont-kommenstrijd-strijd.