donderdag 8 januari 2015

And The Winner Is..................


Vandaag was het kerstboom-versnipperen.
Omdat het bij mij om de hoek was dacht ik: 'kom - ik keutel even (quasi-toevallig) langs'.
Nou ja............dat versnipperen..........dat viel mee. Ze werden gewoon opgehaald.
Maar als je een kerstboom bracht kreeg je wel een lotje. (lootje ?). Kans op mooie prijzen !

Deze week zijn een paar ploegen (auto's met personeel) van de gemeente dagen bezig met het opruimen van de kerstbomen die her en der neergegooid of naar het verzamelpunt gebracht worden.
Wat kost dat niet allemaal aan gemeenschapsgeld ? Zou dat niet anders kunnen ?

http://evodammer.blogspot.nl/2015/01/kerstboom-voor-kerstmis-en-kerstboom-na.html

klik op de afbeelding voor een vergroting
Ziet u wat ik zie ?

Volgens mij ligt er een boom bij
die óf al in oktober is neergezet of nog uit 2013 is.

Zo kaal en bruin kan een boom in een paar weken toch niet worden ?

Dat mensen hem het hele jaar hebben laten staan en nu dachten:
'kom - nu mag 'ie wel weg'
Een gevalletje 'Kerstboom-ontbindings-angst' ?

Letterlijk een
overjarige kerstboom ?


Ik had ook een kerstboom in te leveren.
Niet onze eigen boom
(die staat weer buiten in de tuin
en mag een jaartje vrij om bij te komen)

Het was de boom van een van de medebewoners op ons pleintje die hem gisteren gewoon voor onze deur neerpleurden.

Ik heb hem namens hen ingeleverd.
Dus ik kreeg ook een bonnetje.
Met kans op mooie prijzen.

Ik stel voor dat de hoofdprijs dit jaar
op nr. 624 valt.

Omdat ik vind dat ik daar recht op heb
na al mijn inspanningen op straat
en op internet over het onderwerp
'kerstboom'

Maar ook omdat het wel mooi zou zijn
als juist dit lot - deze boom
zou winnen.

Dat de ex-eigenaars die hem zo liefdeloos en aso in de openbare ruimte achterlieten denken:
"oi.........dat was ónze boom - óns nummertje - ónze prijs !"



edamvolendamschoon@telfort.nl