woensdag 14 mei 2014

Klantenbinding Of Verantwoording Ontwijken ?

Hoe langer ik vandaag buiten was hoe mooier het weer werd.
De weergoden waren met mij. Prettig gewerkt aan onze leefomgeving.
In dit geval de parkeerplaats en omgeving van de lokale supermarkt.

Het is een kwestie van basaal onderhoud: op je knieën en krabben en vegen
en veel zwerfvuil opruimen. (Wanneer worden kauwgum en sigarettenfilters
onderwerp van de statie-geld-discussie ? ) Maar het resultaat is er dan ook naar.

Daarom ontvang ik graag complimentjes
als u deze foto ziet:

klik op een afbeelding voor een vergroting

Hoewel en ook wel helaas:
er blijven een paar minpunten.
De kledingcontainer - de glascontainers - de afvalbakken
de karretjes-opslag - de boomspiegels -
de fietsenrekken..............
Je vraagt je af waarom en hoe en wie zich hiervoor
verantwoordelijk voelt. Of niet.

Het lijkt mij dat een supermarkt klanten aantrekt
en/of vasthoudt als die klanten zien dat de omgeving
waarin ze hun auto parkeren - hun fiets stallen -
en er rondlopen er spic&span uitziet.

Al heel lang is het onderhoud van deze parkeerplaats een discussiepunt omdat de supermarkt vindt dat de gemeente het onderhoud moet doen - de gemeente vindt dat de buurt het moet doen en de buurt vindt dat de supermarkt verantwoordelijk is voor de omgeving.

Zolang zij discussiëren en de-vinger-wijzen zit ik ( je adopteert een parkeerplaats of je doet het niet)
een paar keer per jaar op mijn knieën te krabben en sta ik mijn rug krom te vegen.

Gelukkig kom je op deze plek wel veel hele leuke mensen tegen.



Wie veegt er bij de glasbakken ?

Wie roept het Leger Des Heils op
om vaker hun kleding-containers
te legen ?


Wie zet hier
zijn auto of fiets neer ?





klik op een afbeelding
voor een vergroting.

Herfstblaadjes uit 2013
Dit karretjes-hok
wordt niet al te vaak schoongemaakt.


Een poster van 7 weken geleden
Die had toch al weg kunnen zijn ?
Wel ophangen maar niet weghalen:
lijkt mij een weing spirituele mentaliteit.




Als je zwerfvuil en onkruid
troep en rotzooi
graffiti en wildplak accepteert
roept dat ook vragen op
over je status ( en de kwaliteit) als supermarkt




 edamvolendamschoon@telfort.nl