zondag 18 mei 2014

Alles Heeft Een Ritme

Alles heeft een ritme.
Ook de snoei-activiteiten van een van onze buurtbewoners.
Voor het 3e (of 4e ?) achtereenvolgende jaar ligt er weer op hetzelfde moment (voorjaar)
dezelfde hoop gft (inclusief snoeiafval van de Adansonia en vuilniszak.)
Dat ligt er dan al week onder het motto: 'als mijn stoepie maar schoon is'.

Evodammer is geen schandpaal-plek maar een Adansonia (apenbroodboom)
 heeft toch niet iedereen in de tuin. Het is niet moeilijk te ontdekken wie deze omgevingsvervuiler is.

Blijkbaar hebben deze mensen geen GFT-bak of willen niet de moeite doen hun gft erin te doen.

Het is gemakkelijker je afval tegen een boom aan de overkant te pleuren in de hoop&verwachting dat de gemeente of zich-ergerende buurtvrijwilliger de moeite doet die jij nalaat.

Morgen is het weg. Ik maak er even een klusje van. Zit het in ónze bio-bak.
Al is het alleen maar om te laten zien dat het niet veel werk is om sociaal te zijn.



Ik heb van het snoeiafval van vorig jaar
een aantal toppen afgesneden en proberen te stekken.
(ik wilde ook wel een apenbroodboom in mijn tuin)
maar dat is - als voorspeld - niet gelukt.


klik op een afbeelding voor een vergroting












Ik ben de buurtschoonmaker
en uw-afval-opruimer

Ik ben nog geen
Petite Prince.
(die had wél
een apenbroodboom)



Maar ik woon toch lekker
op mijn eigen kleine planeet.

http://evodammer.blogspot.nl/2013/07/gft-lui.html


edamvolendamschoon@telfort.nl


Update: zoals u kunt zien past het allemaal makkelijk in het bakje.