zaterdag 15 maart 2014

Moerasboot

Tijdens ons therapeutische wandelingetje-voor-middelbare-heren
kwamen we aan de waterkant op het Volendammerpad twee heren-van-jonge-leeftijd tegen.

Ze hadden
een prachtige modelboot die ik
- onwetend als ik daarin ben -
voor hoovercraft aanzag.

"nee meneer...................
het is een moerás-boot !"
werd mij gecorrigeerd.

Het water tussen EdamVolendam
moest voor deze mannetjes
voor moeras spelen.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op
het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm


Een technisch wonder van modelbouw met alles d'rop&d'ran inclusief karretje voor alle gereedschap en spullen die bij de vaart van zoiets
nodig zijn.
Een rijdende werkplaats.

Ik mocht een foto nemen
met de belofte aan de
trotse moeras-boot-bestuurders
dat ik er een blog aan zou wijden. Bij dezen.

Wij wandelden verder
en pakten de draad
van ons gesprek weer op:
het moeras dat "politiek in EdamVolendam"  heet.

Ik hoorde
wegwandelend nog
dat de mannetjes aan de waterkant de motor startten
en zag
omkijkend
dat ze helemaal opgingen op in hun bloedserieus spel.

Mooi dat dat kan op zo'n zonnige achter-namiddag.
 Elke leeftijd heeft hierin zijn eigen ding.

Zij speelden moeras in het verbindende slootje (Voorheen Ye) tussen Edam en Volendam
Wij bespraken het politieke moeras waarin de politici van EdamVolendam wel een
moeras-reddingsbootje kunnen gebruiken.

Het verkiezingsdebat van vanavond op de tv. was heel erg modderig.
Prut. Veel monsters - gasdampen en drijfzand.

Moeras. Gek woord eigenlijk.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl