donderdag 7 maart 2013

EdamVolendam Smerige Boel

"Blijft dat daar liggen ?" vraagt de meneer-met-klein-hondje-en-boze-toon-in-de-stem
terwijl ik een foto maak van het door mij uit het water geviste drijf-zwerf-afval.

Ik heb natuurlijk een standaard-reactie:
"Het lag er al. Ik heb het alleen op een hoopje bij elkaar gelegd."
En zo is het meneer/mevrouw: als het u stoort staat niets u in de weg
om het zelf even op te ruimen. Het is ook úw buurtje !

Meestal gooi ik het afval dat ik vind
gewoon in de afvalbak op straat.
Daar heeft de afvalbakkenmeneer
problemen mee ("Dat mag u niet doen !")
maar ik ga het toch echt
niet mee naar huis nemen.
Daar komt bij dat de weg-gooiers
het tóch eigenlijk al zelf
in de afvalbak hadden mogen gooien.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje 
linksboven in uw beeldscherm


Wat blijft is het feit dat als één vrijwilliger in een paar uurtjes tijd
op een oppervlakte van nog geen halve vierkante kilometer een kruiwagen (met berg erop)
aan rotzooi uit de openbare ruimte - in dit geval het oppervlaktewater - kan halen.

Er is blijkbaar iets heel erg mis met het zwerf-vuil-opruim-beleid van onze gemeente.
Dat weet u - dat weet ik - maar de jongens&meisjes op Fort Stadskantoor weten het niet
- willen het niet weten.



Sterker nog:
op het terrein van het Stadskantoor
is méér dan een kruiwagen
aan zwerfvuil te vinden.

Een leuk klusje voor onze ambtenaren
qua NL-Doet
of als actie op de Nationale Schoonmaakdag.

edamvolendamschoon@telfort.nl


































Het kan niet anders dan dat onze gemeente de kwalificatie E  verdient:
Heel Erg Ontzettend Zéér Vervuild.