woensdag 27 februari 2013

Déjà-Vû-Lustrum

5 jaar geleden maakte ik deze foto
van zwerfafval in een bushokje

5 jaar later - vorige week -
maakte ik de foto hieronder
van zwerf-afval in hetzelfde bushokje

Een lustrum voor mij
als zwerfafvalopruimer
én
voor de niet-de-bushokje-schoonmakende
vervoersmaatschappij

Als ik een depressieve bui heb kan ik denken:
5 Jaar later en niks opgeschoten

Als ik optimistisch ben denk ik:
                                                                                      Het is al veel minder !


Ik had al een hoog
déjà-vû-gehalte
toen ik die laatste foto nam:
had ik dit niet al eens voor mijn lens gehad ?

Blijkbaar heb ik alle foto's
die ik voor EdamVolendamSchoon maakte
niet op de pc
(de administratie is een rommeltje)
maar wel in mijn hoofd
goed opgeslagen.

Ondertussen al zo'n 20.000 foto's.
Het menselijk brein
overtreft de pc op dit punt nog steeds.
Als je er maar oog voor hebt.

edamvolendamschoon@xs4all.nl