vrijdag 4 januari 2013

Eendje

Ik liep vandaag - voor het eerst sinds lang - weer wat te lanterfanten met mijn vuilgrijptang.
Mooi weer - lieve mensen - weinig vuurwerkafval - heerlijk weer.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm

Ik zag een geel ding in het water drijven.
Ook drijf-zwerf-afval heeft mijn aandacht.
Het bleek dit eendje

Terwijl ik de foto maakte
voelde ik al dat dit hét was.

Hét.
Zo'n moment dat je vast wilt houden.
Ik heb misschien wel 5 minuten
aan de waterkant gezeten.
Ontroerd.  Verbaasd.  Domweg gelukkig
aan de slootkant in de Jacob Peteysstraat.

Zo'n lief eendje !
Het kijkt alsof de lente al begonnen is
de zomer al is losgebarsten
de herfst nog heerlijk warm en vol is.
Dit puuletje is de belofte voor 2013 !

Zijn moeder moet 'm nog wel een beetje opfluffen want hij (zij ?) heeft zich
-eendekindertjes eigen - een beetje vies gemaakt.

Een eendje uit het water halen. Dat voelt tegenstrijdig.
Maar had ik het moeten laten liggen ? Da's ook niet goed.

Heeft u nog een plekkie voor dit schatje ?
Anders mag 'ie vanavond met evodammer mee in bad.

edamvolendamschoon@telfort.nl