vrijdag 25 mei 2012

Een Dagje Niks

24 mei 2012

De krant gelezen - koffie gedronken - ontbeten.
Muziek gemaakt in de hal van het Waterlandziekenhuis (foto's op aanvraag verkrijgbaar)
Even bij mijn moeder op bezoek geweest.
Een NEE-NEE-sticker gezocht en op een brievenbus geplakt.
Rouwkaart in ontvangst genomen.
Solidair met poes geweest en 's middags lui gelegen want te warm.
Een leuke en een niet leuke mail gehad. De eerste beantwoord - de tweede uitgesteld.
Meneer Woonzorg Purmerend aan de telefoon gehad over een schoonmaakactie.
Een concept-column geschreven voor onze serie in De NIVO
Informatie gezocht over betaal-automaten waar invaliden geen gebruik van kunnen maken.
Spinazie met blinde vink gegeten.
Meneer met verkooppraatje aan de deur afgewimpeld.
Onkruid gewied met de buren op het pleintje en de pleintafel teruggezet.
(Buurman heeft bij DEEN het tafelvoetbalspel gewonnen !)
"Dacht-Ik-Wel"- gezucht toen onze nationale indiaanse Franka niet in de finale kwam.
Een stuk kamerdebat gevolgd.  Leuk dat Wilders nu ff geen antwoorden had.
Me ge-ergerd aan Knevel&VanDeBrink - maar tóch gekeken.
Urenlang gedonder met mijn PC omdat Google Chrome opeens niet mijn "Standaard Browser" bleek.
evodammer onbereikbaar op internet !  Paniek en een beurs-koersen-vergelijkbaar humeur.
(dat Internet Explorer en Google Chrome mekaar de tent uitvechten vind ik prima maar
kunt u mij daarbuiten laten ?!)
Vergeten raam dicht te doen dus kamer vol met muggen.



En als ik dan 's nachts om één uur
de lichtjes buiten uitblaas
en een prachtig kikker-concert hoor
denk ik:
zo een dagje niks is óók wel eens lekker.

Ik wens het u toe.