maandag 5 december 2011

ZwartePietenBlues

Refrein:     Waarom ben ik zwart
waarom draag ik roe en gard
waarom sjouw ik met die zak
waarom klim ik op dat dak
waarom pepernoten strooien
pakjes door de schoorsteen gooien
waarom ben ik eigenlijk een Zwarte Piet ?

Wat doe ik hier nou weer
in dit verre vreemde land
is dit niet een heel klein beetje maf
Wat is hier toch elk jaar
opnieuw weer aan de hand
ja ik vraag me af en toe 
toch wel eens af..........Refrein:

Al die stomme liedjes weer
gezongen wekenlang
vliegen, jachten, jagen 
met de Sint
Kinderen die zeuren
of de kinderen zijn bang
Geen idee wat ik 
in dit beroep toch vind..........Refrein:

En er komt natuurlijk weer
van slapen niks terecht
lange kouwe nachten steeds op pad
Sint maar commanderen want
daarom ben ik de knecht
ik heb zélf nog nooit wat in mijn schoen gehad.......…...Refrein:

Maar wat zal ik klagen want
zó erg is het niet
als we straks weer terug in Spanje zijn
negen-en-veertig weken lang vakantie ! voor de Piet
alle pepernootjes..........is'tie effe fijn................................Refrein: 






 
 
 
 
Deze bladmuziek staat in een toonsoort
die voor de gitaar (het is tenslotte een blues) mooi&goed is.
Als u deze muziek in een andere toonsoort wilt kunt u mailen naar:

en deze is óók heel leuk.