woensdag 30 maart 2011

Fiets-Puzzel

Toen ik een paar weken geleden ging rond-roeptoeteren
dat er een fiets moest komen
voor een studente uit een ver&vreemd land
die in Edam is komen wonen
had ik niet kunnen bedenken dat er sindsdien 4 oude fietsen bij ons voor de deur zouden komen te staan.
Voorbestemd als grof-vuil kwamen ze schijnbaar als vanzelf bij ons op het erf terecht.



OK. Er zit één herenfiets bij. Dus die valt af

Maar van die andere 3
is vast één goede bruikbare fiets in elkaar te knutselen.

Misschien wel twee.





Dus als bij ons deze week tot 's avonds laat
het licht in de schuur brandt
weet u dat ik aan het puzzelen ben.

Spatbordje hier - kettingkastje daar - een wiel zonder slag erin
of nog met een bandje dat niet te versleten of lek is.

Reflectortje - drie zadels waarvan ik het beste uitkies -
ik mis alleen nog een bel-die-het-doet
en een koplamp-zonder-al-teveel-roest.

Ruilen voor een slot-met-sleuteltje of een stuur-als-nieuw ?
(die heb ik nu dubbel)


Zoiets moet het worden.
Niet nieuw
maar wel heel knus en functioneel

Want er moet gefietst worden.

Dus als u/je mee wilt komen knutselen: graag.
evodammer is niet echt van de gouden-handjes-met-fietsen.
Hulp in dit project is altijd welkom.

 En daarna moet er fietsles gegeven gaan worden.
Iets voor u ?

Fietsles 2010

fietsles.
standbeeld van Kees Verkade