dinsdag 14 augustus 2018

Afvalbak: Symbool Van Beleidsarmoe In EdamVolendam

Ik ben verroest - gedeukt - geblutst - in de fik gestoken - beplakt en bekliederd - sta scheef
ben vies van buiten&van binnen en ik ruik zeer onfris. Niemand die mij als afvalbak
herkent en indien wel niet van plan is afval aan mij toe te vertrouwen.

Ik ben uw afvalbak.
Aangenaam.
Of juist niet ?

U aangeboden door de gemeente EdamVolendam.

Kijkt u maar eens goed.
In al mijn eenzaamheid en ellende ben ik
symbool van het beleid in EdamVolendam.

 
Want ik weet
en u weet
dat ik geen uitzondering ben.
Ook 100-en lotgenoot-afvalbakken
 facilitaire kasten - bushokjes - bankjes - glasbakken
lantaarnpalen - verkeersborden - oversteekplaatsen - afvalcontainers
 e.v.a. in EdamVolendam
zijn in veel gevallen niet beter af.
De openbare ruimte in EdamVolendam
is schaamteloos armoedig en vies.

Het plan HIOR (Herinirichting Openbare Ruimte) zal ons niet helpen.
Plannen zijn er hier altijd genoeg. Mooie woorden te over.
Maar de hand op de knip
en de balken voor de kop zijn hier
- in een van de 'rijkste' gemeenten van Nederland -
reguliere aanpak.



Wij als straatmeubilair zijn slachtoffer
van het armoedige visieloze beleid van
van ons belastingeld betaalde overheidsdienaren
en falende volksvertegenwoordigers
die graag wegkijken
en de werkelijkheid
alleen vanaf hun computerscherm
of vanachter de voorruit van hun dienst-auto meekrijgen. 
 
De schaamte ver-en-ver voorbij.