maandag 30 april 2018

Water Naar De Zee Zwerfvuil Uit De Sloot

'Water Naar De Zee Dragen'
Kent u die uitdrukking ?
Het betekent: iets doen
dat totaal zinloos is.

Nou hoop ik maar
dat ik vorige week
niet totaal zinloos
bij elkaar zo'n twee vuilniszakken vol zwerfvuil uit de slootjes
langs de Blokgouw (foto)
en de slootjes langs een deel van
het Gouwtje (geen foto) heb gevist.

Vooral plastic.

Zwerfvuil uit die sloten vissen.
Het zal toch niet ook
een totaal zinloos
karweitje zijn geweest ?

Ik heb dit zwerfafval
op beide locaties
op hoopjes
laten liggen.

Ik ben namelijk Gekke Gerritje niet
en ga dus niet
met andermans troep lopen sjouwen.

Heeft u toevallig gezien
of iets of iemand
het heeft weggehaald ?

Of is het terug
in de sloot gewaaid ?

Dan kan ik straks
- water naar de zee of
zwerfvuil uit de sloot -
weer opnieuw beginnen.

na de Ocean-Clean-Up is er nu een nieuw idee
voor in rivieren kanalen en zelfs grachten.
The Great Bubble Barrier.
https://www.voordewereldvanmorgen.nl/duurzame-projecten/the-great-bubble-barrier
Misschien wat voor onze slootjes ?

edamvolendamschoon@xs4all.nl