zaterdag 4 juni 2016

Blikjesdrager

Vandaag een bijdrage van een vaste lezer van evodammer.

Blikjesdrager

Hoe makkelijk kan je het maken.

Het idee werd geboren tijdens het fietsen op de wielrenfiets. Lekker een banaan meenemen om deze halverwege het tochtje op te eten, maar dan die bananenschil, dus stoppen bij een afvalbak om de schil in te deponeren.

Op de wielrenfiets heb ik 2 dragers om 2 bidons mee te nemen. Voor een tochtje van 60-80 km heb ik genoeg aan één bidon, een broodje en een banaan. Als het heel warm is, dan kan de bidon worden gevuld bij de koffiestop.

In de 2e houder heb ik nu een opengewerkte fles van de badschuim. Daarin past een boterham in een plastic zakje en een banaan. De banaan mag ik zelf uitzoeken in de supermarkt, dus neem ik de minst kromme banaan. Die gaan dus in de opengewerkte fles, dat dus een soort beker is.
Eerst het broodje opeten en daarna de banaan. Die schil kan ik dan in het plastic zakje weer meenemen terug naar huis in de GFT-bak.

Op mijn stadsfiets heb ik geen bidonhouder,
er zitten geen gaatjes in mijn frame.

Nou doe ik af en toe
een tochtje op deze fiets
en vind het dan wel lekker om een flesje drinken mee te nemen.

Toen kwam het idee om een oude bidon te gebruiken en daarvan de bovenkant af te snijden. Een paar gaatjes er in voor
2 tie-wraps en dan vastbinden
aan de buis van het frame.


Om eventueel regenwater af te voeren heb ik onderin nog een extra gaatje geboord.

klik op een afbeelding
voor een vergroting

Dit kan dus ook worden gebruikt
om een blikje mee te nemen.
Ideaal toch voor iedereen die een blikje
bij de super koopt en tijdens het fietsen opdrinkt.

Hoef je dat blikje niet weg te gooien,
maar kan je meenemen naar de afvalbak.

Uiteindelijk is dit dus de blikjesdrager geworden die nu al bijna een jaar op mijn stadsfiets is bevestigd.




Wie volgt mijn idee op ?

Wil je ook een blikjesdrager, maar heb je geen oude bidon
of heb je nog oude bidons over ?

mail naar: blikjesdrager@gmail.com