maandag 30 mei 2016

Marschliedje Voor Een Wandeldate

In een blad dat mij namens de bank kwartaalijks wordt aangeboden stond een enthousiast verhaal over De Wandeldate.  Wandelend op zoek naar een maatje of een partner. Dé manier om contact te leggen. Een prettige en gezonde bezigheid en wie weet - date-gewijs - wat er van kan komen.

Evodammer zelf is niet van het wandelen
noch op zoek naar een date maar weet
dat het gemakkelijker praat en er
al stappend  onderwerpen ter sprake komen
die anders misschien vermeden worden.

Met het gouden idee van een 'wandel-date-site' is dus niks mis.
Uitgebreid. Veel opties. Veel informatie.

Zelfs niet als je het 'Wandel-Passie' noemt
of "onze missie' of het - nogal simpel - als 'duurzaam' etiketteert.
Flauwekul natuurlijk. Maar het 'bekt' lekker.

Een omzet van tussen de €60.000,- en €100.000,- per jaar
is óók een passie. Een missie. Duurzaam voor de ontvanger.

Ik vind het - ondernemersgewijs - knap gedaan.
Het geld 'wandelt' zichzelf binnen.

Of je hiermee goed - sociaal - werk doet (zoals wordt voorgespiegeld)
of geld verdient aan andermans problemen/ellende/pech
zal wel nooit een onderwerp van overeenkomst worden.
Evodammer krijgt bij het zien van de video en het lezen van de website
een hoog dit-is-fake-gehalte.

oordeelt u zelf:
Video Wandeldate

of google op 'wandeldate' voor veel reacties.

Een bezoek aan de site leert echter dat het hier (weer) om een commercieel initiatief gaat.
Dat mag. Maar schrijf dat dan ook duidelijker in je reclame-uitingen/interviews.

Je kunt je 'gratis' inschrijven.
Maar dat schiet niet op.
Pech dus voor de mensen die er niet het geld voor hebben.
Ze mogen wel meedoen maar worden buitengesloten
van allerlei 'extra's'.


Ik dacht (vaker gedaan) ter onderzoek er maar eens een spook-inschrijvinkje van te maken.

Wat blijkt ? De beheerder m/v wil niet alleen weten hoe oud ik ben (niet onlogisch) en of ik
 een man-vrouw / vrouw-man / man / man of vrouw / vrouw date zoek (kan ik mee leven) maar ook mijn geboortedatum. (waarom ?) Hoeveel ik verdien - welke opleiding ik heb - of ik getrouwd ben / gescheiden / kinderen heb. Ben ik een hondenmens ?  Doe ik aan 'outdoor - activities ? - Ben ik 'spiritueel' of 'sportief' (gaat blijkbaar niet samen) - Met pensioen / werkeloos / ziek ? - Rook ik ? - Heb ik eet-voorkeuren - Slaapgewoontes ? - Politieke voorkeuren ? - Hoe lang ik ben ? (we hebben het hier over lichaamslengte hè !).......... en zo nog veel meer info die een normaal mens
niet op internet zet. Ook erg onnodig lijkt mij.

Ben ik erg simpel-minded als ik denk:
Zoek een leuke (wandel)date: tijd&plaats&afstand en laat je verrassen !
Laat desnoods o.g.v. de meest basale gegevens mensen daarna zelf beslissen
welk soort contact (en welke gegevens) ze willen uitwisselen.

Kijk zelf maar even op de site naar de eindeloze vragenlijst.
(Het valt me nog mee dat ik de kwaliteit van mijn ochtend-poepje niet hoef te beschrijven)

Website De Wandeldate

Wat ik niet begrip is dat rare uitgangspunt dat je dingen gemeenschappelijk moet hebben.
Mevrouw evodammer en ik zijn polair: als zij plust min ik en omgekeerd.
Het betekent dat je onlosmakelijk aan elkaar verbonden bent of
- ingeval je los zou raken - elkaar weer onmiddellijk aantrekt.
Eenheid in verscheidenheid. Geldt dat niet voor daten met je wandelschoenen aan ?

Ik moet er maar op vertrouwen 'dat mijn gegevens niet aan derden worden doorgegeven.'
Vertrouwen en internet:  dat wandelt mij te vaak een doodlopende weg.

Kenmerkend is het feit dat gratis inschrijven betekent dat je gegevens gecontroleerd worden
terwijl je als je betaalt meteen aan de slag kunt. Wie betaalt bepaalt.
Ook wandelen kent blijkbaar klasse-onderscheid.

Wandel-daten: een perfect idee maar ik ga mijn spook-inlog toch maar weer uitschrijven.
Misschien ook voor de ASN een reden om nog een kritisch naar hun coöperanten te kijken.
Dit is in ieder geval géén reclame voor de ASN.

Alleen nog even checken bij mevrouw evodammer
of ze mijn ont-daten  juist wel of juist niet een goed besluit vindt.
Je weet het niet hè!

Morgen (alleen want zonder hond en poes wil toch niet mee)
een eenzaam rondje vestingen Edam.
Misschien kom ik spontaan wel hele leuke mensen tegen ?!

2016 05 31 - evodammer heeft opgezegd.
Maar zelfs dan moet ik nog kiezen uit 7 opties.
Want ze willen alles van je weten.

Reden voor mijn opzegging



klik op de afbeelding
voor een vergroting
 
deze bladmuziek is ook in andere toonsoorten
of varianten verkrijgbaar



Marschliedje

 
De paden op
De lanen in
vooruit met flinke pas
Met stralend oog
en blijde zin
en goedgevulde tas
De zonne lacht ons vrolijk toe
Ons groet der voog'len zang
En wij, we worden vast niet moe
al wand'len we urenlang
Tra-ta-ta ta bom bom
Tra-ta-ta ta bom bom
Al wand'len we urenlang


Marcheren is gezond
voor 't bloed
verruimd wordt d' enge borst
t Versterkt de spier
van been en voet
't wekt eetlust op en dorst
Daarom vooruit en in de maat
zo netjes als 't maar kan
Nu 't eensgezind en ord'lijk gaat
heeft elk plezier ervan
Tra-ta-ta ta bom bom
Tra-ta-ta ta bom bom
Heeft elk plezier ervan



edamvolendamdigitaal@xs4all.nl