donderdag 14 april 2016

Handschoenen-Leed

Toen ik vandaag - weer eens - een foto nam van een gevonden handschoen bedacht ik
dat ik er daar - behalve alle andere kledingstukken - al zo'n 100 van zou moeten hebben.
En dat is ook zo.

De herfst en de lente zijn voor dit soort 'zwerfvuil' (het zijn eigenlijk gevonden voorwerpen
die nooit meer gevonden/opgehaald worden) de seizoenen bij uitstek.

klik op de afbeelding
voor een vergroting
Te warm of te koud.
Handschoen-aan.......
handschoen-uit...........
en voor je 't weet
ben je er eentje kwijt.

Ik (en dat doen meer mensen)
leg/hang ze meestal
in het zicht.
In de hoop dat de eigenaar m/v
ze alsnog terugvindt
maar of dat ook gebeurt ?

Als ik één handschoen vind
bedenk ik altijd
dat de ander van dat paar
hetzelfde lot zal ondergaan.
Na een tijd van doelloze
eenzaamheid - de afvalbak.

Het (handschoenen-)leven
is niet eerlijk.

edamvolendamdigitaal@telfort.nl

 
 
Een mooie philosofische benadering van het begrip 'zinloos verzamelen'
 
quote:
Sommige verzamelaars vinden juist het gevoel van zinloosheid mooi aan hun collectie, zoals verzamelingen van gevonden boodschappenlijstjes of briefjes voor kwijtgeraakte poezen. Fotografen leggen verloren handschoenen vast, op internet terug te vinden via het zoekwoord Lonely Gloves.
De eenzame handschoenen roepen een gevoel van melancholie op om de andere helft.
 
Achter deze link zit een schitterende serie foto's van gevonden handschoenen
en vooral van de omgeving waarin  ze werden aangetroffen:
http://www.slideshare.net/Dothegreenthing/lonely-gloves