vrijdag 4 maart 2016

EVS Was Here !

De trouwe lezer van evodammer weet
dat ik de laatste tijd actief ben in
de strijd tegen graffiti.

U weet wel; dat vieze geklieder op andermans spullen door jongeren die viltstift en/of spuitbus
gebruiken om hun puberstreken mee
bot te vieren. (te bot-vieren ?)

Gekken&dwazen
(en puisterende pubers)
schrijven hun namen op deuren&glazen
(en facilitaire kasten)

In het Jonkerlaantje
fotografeerde ik vandaag
een graffiti.

Iets zei mij
dat ik dit al eerder had gedaan.




En inderdaad:
9 jaar geleden
had ik dit ook al gedaan.

Dit zit er dus al 9 Jaar !
Dat is best wel lang.

Ik gun de kliederaar((s) m/v niet
dat het een kroonjaar wordt.

Mezelf wel
dat ik de 100 haal.
De 100e verwijderde graffiti
Gaat dit weekend gebeuren !

Komt u meehelpen met poetsen
of
heeft u ook nog zo'n viezigheidje
in eigen buurtje en wilt u dat weg hebben ?

edamvolendamschoon@telfort.nl



























UPDATE:
nou ja.........eh..........99 1/2 dus.
Verf die er zoveel jaar op zit
laat zich niet zomaar verwijderen.
Maar we zijn op de helft.

Wat een wonderlijk verschijnsel blijft
is dat je dan op je knieën zit te poetsen
en er wel 27 mensen langskomen.

Niemand die reageert.

Het is óf heel normaal dat middelbare heren op zaterdagmiddag aan een facilitaire kast in je straat
zitten te schrobben
óf
 ik ben zonder dat ik het weet onzichtbaar geworden.



UPDATE: 2016 03 26

En...........hoe vindt u 'm ?
Als 'nieuw' wordt zo'n kast van 20 jaar (of ouder) nooit meer
maar hij glimt weer tegen ons aan.

klik op de afbeelding voor een vergroting