maandag 11 januari 2016

Brievenbus.



Op vrijdag 4 december werd onze buurt-brievenbus opgeblazen.
Geen terroristische actie maar toch.

We wenden snel
aan het extra loopje
naar een andere brievenbus.

POSTNL plakte er
een keurige sticker op
die ons laat weten dat ze
- terecht -
ná 1 januari pas weer een nieuwe neerzetten.

Ik ben nog uit de tijd dat er
vanwege bezuinigingen
de helft van de brievenbussen
moest verdwijnen.

Wat wáren we boos en ontstemd !
Maar het wende en nu hoor je er niemand meer over.



We pasten ons aan
aan de nieuwe omstandigheden

Ook in dit geval
paste ik mij als burger/consument
soepeltjes aan (POSTNL kan er toch ook
niks aan doen) en liep 100 meter verder
met mijn brief.

Ik ben - net als iedereen - groot tegenstander
van het opblazen van brievenbussen met vuurwerk.


Ik ben een voorstander van een mooie oranje niet- te-verre brievenbus in onze wijk.
Zo'n voorziening is toch een kwestie van beschaving.

Daarom ben ik blij de POSTNL deze vandalistische actie niet heeft aangegrepen
om vast te stellen dat deze brievenbus niet vervangen want wegbezuinigd zou kunnen worden.

Als u mij uw adres geeft stuur ik u een leuk kaartje.
Huppelend naar onze nieuwe brievenbus.



UPDATE:
Hij staat er. Een prachtige nieuwe brievenbus.
Wij zijn blij !