vrijdag 7 augustus 2015

Augurkenblik

Ik had het al een tijd niet gezien.
Het leek me iets van vroeger.
Tegenwoordig gaat toch alles in het plastic ?

Niet dus.
Ze bestaan nog.
De augurken-blikken
waar we vroeger
dingen in bewaarden
of.........en dat is de herinnering.............
een trommel van maakten.

Op Internet vind ik veel verhalen
van beroemde drummers/percussionisten
die vertellen dat ze als kind zijn begonnen
'op een augurken-blik'.
Mooi hè.
Jeugdsentiment.

Nu - 2015 - staan ze bij de plastic-container.
Vast door iemand neergezet die niet zo goed begrijpt waar augurken-blikken van gemaakt worden en geen plastic hero is.

Ik heb het blik meegenomen.
Zonde om weg te gooien.

Ik ga twee stokken zoeken. Twee gaten in het blik
en een touwtje erdoor. Trommel. Marcherend het plein rond.


Dus als u rare geluiden hoort
of leest dat ik
wegens
geluidsoverlast-in-de-buurt
ben opgepakt
weet u hoe dat komt.

Het is de schuld
van de plastic-container.



Drummen op afval - dit moet u even zien:
https://youtu.be/TViLxRIUBDM