dinsdag 26 mei 2015

Smoes Of Dierenliefde ?

De emmer stond al onder de kraan. De spons en zeem lagen klaar.
Zo'n 2e Pinksterdag - en vooral met dit weer - is vaak heel geschikt om de ramen
weer eens te lappen. Dat doen wij niet wekelijks. Zelfs niet maandelijks.
Als er dan eindelijk gelapt gaat worden is het ook een heel project.

Maar, op het raam een nest jonge spinnetjes.

Krioelend en zich aan elkaar
en aan het door moeder verlaten web
hangen ze daar.

Tot ze vallen
(dat kunnen kleine spinnetjes erg goed)
en ieder hun weg gaan.

Fascinerend om te zien.

Wie ben ik om - niet moordlustig maar toch -
een eind te maken aan hun toekomst als insecten-eters
(wat mij betreft het liefst muggen waar ik veel minder
clementie mee heb)

lees hier het gedicht:
http://evodammer.blogspot.nl/2012/10/mug-en-moord.html

klik 1 of 2 x op een afbeelding
voor een vergroting

Het kan natuurlijk ook zijn  dat mijn motivatie om te gaan ramen-lappen zo klein was
dat ik elk argument om het niet te hoeven doen aangreep.
In dit geval al-of-niet-geveinsde spinnetjes-liefde.

Als het deze dagen gaat regenen en waaien of als een vogel deze heerlijk hapjes ontdekt
is het ook einde verhaal. Maar aan mij heeft het dan niet gelegen.

En dat ramenlappen - ach - dat kan - welke smoes zal ik dan eens verzinnen -
volgende week ook.

http://evodammer.blogspot.nl/search?q=spinnen