maandag 30 maart 2015

Wegkijken Is Goedkoper

Ik doe mijn best.
Maar ik kan het niet.

Ik krijg het maar niet voor elkaar
om graffiti niet waar te nemen.
Om het te negeren.
Om er omheen te kijken.

Onze gemeenschap staat vol
met kastjes - bakken en containers
(en vaak genoeg ook op muren)
die 'versierd' zijn met graffiti.

' Nou en ?' hoor ik u denken.
Niks 'nou en'.
Het is een hele foute boodschap
van verloedering en desinteresse.
Hoe langer het er staat
hoe groter de beloning voor de vandaal.
Dat moeten we niet willen.

De gemeente EdamVolendam
heeft een contract
met het bedrijf dat de glasbakken
levert en leegt.

Een van de afspraken in dat contract is
dat deze bovengronds glascontainers
door dat bedrijf schoon-heel&netjes gehouden worden. Als ze smerig of besmeurd zijn moet de container door hen schoongemaakt worden.
Daar betalen we voor.
Helaas: we betalen wel maar dat schoonhouden
valt erg tegen.


De lokale belastingen zijn hier - landelijk vergeleken - niet hoog.
Voor een tientje per inwoner per jaar meer zou je op dit onderwerp wonderen kunnen doen.
Of zou het een wonder zijn als EdamVolendam graffiti-vrij zou worden ?

Voor dat tientje per jaar kijken we liever even de andere kant uit.
Nou en ?!

edamvolendamschoon@telfort.nl




Meer hierover lezen of meer foto's ?:

http://evodammer.blogspot.nl/search?q=graffiti

http://evodammer.blogspot.nl/2015/03/liander-verdient-de-complimenten.html