dinsdag 11 november 2014

Bootje

Onze gemeente houdt de boel hier&daar zo af&toe een beetje meer&of minder een soort van wel&niet netjes.
Daartoe zijn er soms acties dat bootjes die te lang en zomaar ergens liggen worden opgeruimd.
Er wordt eerst gewaarschuwd maar daarna gaat je bootje naar de schroothoop of in de afvalverbrander.

Niks mis mee. Dat beleid zal ook gelden voor autowrakken en zwerf-fietsen.
Denk ik. Hoop ik. Neem ik aan. Ga je maar van uit.


klik op de afbeelding
voor een vergroting
Ik vond dit bootje.
Het ligt niemand in de weg.

Het is zo langzamerhand
aan het opgaan
in de omgeving.
Het wordt één met de natuur.

Hier ontstaat
een eigen wereldje.
Een biotoopje op zichzelf.

Als er kikkertjes en salamanders en visjes in gaan wonen wordt het
een drijvende vijver.

Volgend jaar woont er een gezinnetje waterhoen in.

Op deze manier transisteert zo'n verwaarloosd vaartuig tot een omgevings-kunstwerk.

De waterstand in het bootje is hoger dan die van het omringende water.
Wat op zich ook wel weer boeiend is om te zien. De regen kan er wel in maar niet meer uit.

Dus ik dacht met mijn gebrekkige natuurkundige kennis
dat het een soort drijvende mini-waterberging is.
Overtollig water opslaan in bootjes. Zou dat - landelijk -
een idee zijn om de problemen bij grote regenval
op te lossen ?

Nee, domme evodammer.
De wet van Archimedes verbiedt zulkse 
veels-te-simpele gedachten.

OK. Dan niet.
Ik ga morgen naar de gemeente bellen om te vragen
of ze dat blauwe bootje
al opgeruimd hebben.
Anders doe ik er een bod op.

Dat blauwe bootje; dat is wel wat voor onze  drijf&zink-zwerfvuil-opruim-acties.
#Zin an.

edamvolendamschoon@telfort.nl


 bron: gemeente EdamVolendam:

Verwijderde bootjes Edam

verwijderde bootjes Klein Westerbuiten

In het water bij het Klein Westerbuiten lagen drie ernstig verwaarloosde bootjes.
Deze zijn uit het water gehaald en opgeslagen op de gemeentewerf.
Het gemeentebestuur verzoekt de eigenaren c.q. rechthebbenden hiervan contact op te nemen
met de afvalstoffencontroleur, de heer H. Breunis, tel. 398378.
Tot uiterlijk 9 september a.s. worden de bootjes nog op de gemeentewerf bewaard.
Daarna worden ze vernietigd indien er geen contact opgenomen is.