maandag 9 juni 2014

Agnes De Boer op Fakebook

De afgelopen dagen had ik een vermakelijke 'discussie' op facebook met een lid van een lokale politieke partij. Facebook noch zijn partij zijn mij lief maar nood brak wet.

Ik had een weinig flatteus stukje geschreven over zijn partij en daarvan
een link op hun facebookpagina gezet.


Want vóór de verkiezingen
schoten de facebookpagina's van lokale politieke partijen
als paddestoelen uit de grond

Ná de verkiezingen liggen ze
- op een enkele na - voor dood en met de digitale pootjes omhoog op mijn beeldscherm.

Dus ik dacht er - op z'n evodammers -
wat leven in te brengen.



Dat werd niet op prijs gesteld. Ik kan niet inschatten of dat uit dommigheid of politiek-tactisch was maar het gekke was wel: de reacties gingen niet over de inhoud van mijn stuk over deze lokale politieke partij maar over mijn persoon. Een gevalletje Ad Hominem  ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem ).

Mijn bijdrage http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/87/ werd verwijderd.
Kritiek wordt bij Lijst Kras niet op prijs gesteld.

Mij werd verweten dat ik als Agnes de Boer bij Facebook meehobbel.
Dat ik dus anoniem zou zijn. Een gotspe. Als er iemand zonder enige moeite met naam&toenaam van internet te plukken is dan ben ik het wel.

Er zijn overigens eindeloos grotere beroemdheden dan evodammer die onder pseudoniem schrijven. Pseudoniem is gaan anoniem ! En op Facebook mag heel veel. Maar weinigen zijn er wie of wat ze zijn. Maar ik word daar nu dan even - volstrekt onterecht - op afgerekend ?

Voor een lokale politieke partij die eerlijkheid - integriteit en transparantie in het vaandel heeft (had ?) lijkt me hun onder-de-gordel-reactie een hele slechte beurt.
Anderzijds - van hen uit  - wel herkenbaar.

Agnes de Boer is bij ons thuis - nu 10-tallen jaren later nog - een icoon. Zij is een in de jaren '80 van de vorige eeuw door Martine Bijl gespeelde journaliste van een roddelblad. Hoe passend bij digitaal EdamVolendam. Zij is het onderwerp van humor-als-je-die-ff-nodig-hebt. Agnes is onze held in moeilijke momenten. Als we behoefte hebben aan een Alter-Ego.
'Met Agnjes de Boerrrrrrrr..................': we roepen het nog met grote regelmaat.

Er zijn overigens 861 vrouwen in Nederland die ook (lees: écht) Agnes de Boer heten.

Over onze dillema's qua Facebook schreef ik al twee keer een blog. Maar blijkbaar komen die bij de minder intelligente lezers van www.evodammer.nl  (dus ik heb het hier niet over u) niet over.
Het zij zo.

Daarom hier - en nogmaals: lees onderstaande blogs
vóór je gaat skreeuwen op facebook.
Beter nog: helemaal niet skreeuwen op facebook.

Face-book is gewoon Fake-book.
Met vrienden die niet je vrienden zijn - informatie die niet waar is en/of minimaal op de rand en foto's die totaal niet op jou lijken. De meeste facebookpagina's zijn dooie shit.

Meedoen op het fake-book-niveau. 
Evodammer had beter moeten weten.


 F.J. Seeboldt
1135 HC   EdamVolendam
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl

www.evodammer.nl
www.ev-opinie.nl




 
Blog over hoe evodammer zich aanmeldde
en weer probeerde af te melden bij facebook:
 
Blog over hoe evodammer zich toch weer moest aanmelden om niet te worden buitengesloten:


Aanrader:

Interview van Agnes de Boer met Martine Bijl
http://youtu.be/Gi_GmyfyCnQ

en meer
http://youtu.be/Gi_GmyfyCnQ