zondag 25 mei 2014

Zeg Het Maar

In een bushokje hier bij ons om de hoek
vond ik deze reclame.
Kweenie hoor, maar sommige dingen wil ik niet weten.

Het bedrijf dat deze reclame uit
wil juist wel van alles van ons weten
dus nodigt ons uit naar hun website te gaan.

Ik wil niet weten wat ik daar nou weer zal aantreffen.
(Als u dat wel wilt weten: https://www.workshopplay.nl )

evodammer is niet zo van de reclame-code-commissie
maar er zijn toch ook grenzen aan
uitingen in de openbare ruimte ?
Heeft dit nou nodig ?

Ik zit me af te vragen wat mijn grenzen zijn.

Als het gaat om reclame-campagnes tegen
ziektes als kanker - oorlog - roken of vuurwerk
heeft het nog een soort van doel om zaken
die we liever niet zouden weten toch helder te benoemen.

Wat kan het doel hiervan wezen ?
Plat ? Dom ? Shockeren ? Prikkelen ? De-jeugd-van-tegenwoordig aanspreken ?
In ieder geval geld verdienen ten koste van mijn gemoedsrust als ik in de openbare ruimte loop.

Of is het om te laten zien dat ik oud word en qua hoe-hoort-het-eigenlijk
en normen&waarden op mijn ouders ga lijken ?

 
 reactie:
Beste Evodammer,
is deze beter dan ?