maandag 3 maart 2014

Vertrouwen In De Politiek


Als gisteren gemeld (of eigenlijk heb ik u in spanning gehouden)
is vandaag het verzoek om een rondleiding te mogen hebben
in de kantoorpanden van (voorheen) HNNK gelanceerd.
Ondertekend door 30 medeburgers. Maar dat hadden er ook 50 of 100 of 250 kunnen zijn
want iedereen was het er snel mee eens dat het een goed plan was. (zie link onder)

Alle politieke partijen - de gemeente EdamVolendam en een 10-tal media
zijn er van op de hoogte gebracht.

In de radio-uitzending van de L.O.V.E.
(die lui zijn goed bezig !) werd er ook aandacht aan besteed
en de lijsttrekkers van CDA en PvdA vonden het een goed idee.
Ook GroenLinks heeft zich uitgesproken als voorstander.

Nou ja........in ieder geval..........het spel is op de wagen
en het mooiste resultaat zou zijn als wij als burgers
vóór de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart as.
nog de kans krijgen om ons een mening te vormen
over al die meningen die de laatste maanden vanuit de politiek
op ons zijn losgelaten. Door het met eigen ogen te mogen zien.
Dat we weten waar het over gaat
en waar we straks over stemmen.

Een ding weet ik weer als nooit tevoren:
ik heb heel veel lieve, slimme en maatschappelijk
betrokken mensen om mij heen
die dit initiatief meteen van harte ondersteunden.

Dat voelt rijk.

Ik zou willen dat ik dát gevoel
aan onze lokale politici - vóór en na 19 maart -
zou kunnen overbrengen.

Dat je het gewoon aan de mensen moet vragen
en daar ook je beslissingen op kunt baseren.
Het lijkt veel extra moeite (maar dat is het niet)
en levert heel veel extra op. 
Bijvoorbeeld geloof en vertrouwen in de politiek.

Geloof en vertrouwen in de politiek (die uiteindelijk zoveel voor ons beslist) is iets
dat we de laatste jaren nogal zijn kwijtgeraakt.

Maar deze keer niet.


Lees meer:
http://ev-opinie.nl/forums/viewthread/54/