zaterdag 22 maart 2014

Slappe Knieën


Volgens mevrouw evodammer heb ik slappe knieën.
Ben ik een dweil. Een internet-whore.
Een a-principiële met-alle-winden-meewaaiende rugge-graatloze - opportunist.

Helemaal ongelijk heeft ze niet.
Maar breekt nood wet ?

Nadat ik mij in januari - tegen alle morele bezwaren in -
had aangemeld bij facebook
werd ik daarvan een paar weken later weer verlost.
Het aanmelden was eng - het afmelden bevrijdend.






evodammer gaat echter gebukt
onder de helaasheid der dingen
en merkte de afgelopen weken
dat hij achter ging lopen.
Werd buitengesloten.
Niet mee kon praten.
Want geen facebook-account.

Heel veel informatie
- en dat is in deze tijden en daarna niet handig -
bleef voor hem verborgen achter de mededeling
dat hij zich - om verder te lezen
eerst moest registreren en aanmelden bij facebook.

Heb je dan nog keus ?

Een beetje met het gevoel van stiekem toch de telegraaf lezen bij de kapper
naar SBS zappen als er reclame is op Nederland 3 of uit de ooghoeken kijken
of er wat beweegt bij de buren moest ik er toch aan. 

 Ja. Ik geef het toe.
Ik ben weer face-gebookt.
(ge-face-booked ? ge-face-ge-boekt ? )

Slappe knieën - een steen in de maag - druk op de borst maar daarboven veel beter ge-informeerd
over wat er zich in de dagelijkse
"werkelijkheid" afspeelt.

Als u betere opties heeft hou ik mij aanbevolen.


U kunt mij trouwens niet vinden (hoop ik) want ik heb mij wederom
onder valse naam en vals e-mail-adres in deze wereldwijde verdwazing weten in te wurmen.

Tenzij u gaat zoeken naar een 99-jarige mevrouw uit Lubberkutteveen met als hobby's
haken&breien en puzzelen en als favoriete tv.-programma
de RKK kerkdienst op zondagmorgen heeft.

Mocht u mij betrappen - wilt u mij dan alstublieft negeren ?!
Doen alsof u mij niet kent ? Dat ik - zeg maar - facebookgewijs niet besta ?!

Wilt u ook zo vriendelijk zijn mij niet te "vrienden" ?
Facebook en ik hebben al nu al mot genoeg.