dinsdag 25 februari 2014

Van Wie Is Die Fiets ?

Het is vast een tic van mij
maar als ik een omgevallen fiets
zie móét ik hem rechtop zetten.

Toen ik dat met deze fiets deed
kwam er een meneer uit zijn achtertuin.
Hij had dit ook al een aantal keren gedaan
en was blij dat hij niet de enige was
met deze (licht neurotische ?) gewoonte.
Volgens hem staat deze fiets er al maanden.

De fiets is als fiets misschien
geen 100 euro meer waard.
Verroest - lege banden
de remmen zitten vast
kapotte verlichting - beschadigd.


Het slot op zichzelf is al meer waard dan de fiets.
Een duur slot. Ik heb er geen verstand van maar vast ook 100 euro of daaromtrent.

Met de buurtbewoner
hebben we staan gissen
wat de reden kan zijn dat je je fiets
ergens vastzet en hem daarna niet meer ophaalt.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het
terugpijltje linksboven in uw beeldscherm




Omdat je nog meer fietsen hebt ?
Omdat je domweg vergeten bent
waar je hem parkeerde ?
Een verkering die uit is ?
Pure slordigheid ? 
Sleuteltje kwijt ?
Je steeds maar voornemen om hem op te halen maar dat jouw weg naar de hel
geplaveid is met goede voornemens ?

Hoelang blijft zo'n fiets staan ?
Moeten we hem ergens aanmelden ?

Staat 'ie eigenlijk wel iemand in de weg ?

 
 
 
 
 
Weet u van wie deze fiets is
of heeft u goede ideeën ?

edamvolendamschoon@telfort.nl

evodammer schreef eerder over wrakfietsen en nog meer...........
http://evodammer.blogspot.nl/2013/11/wrakfiets-waterwrakfiets.html


UPDATE:   Bijna twee maanden verder: hij staat er nog.