maandag 17 februari 2014

Mag Ik Er Ook Iets Over Zeggen


"Mag Ik Er Ook Iets Over Zeggen ?" is een nieuw blog.

Simon Rikkers - VD80 -  stoort zich aan het feit dat hij het gevoel heeft dat namen en meningen
op bestaande sites worden veranderd/aangepast of dat mensen - of hun bijdrage - domweg worden geweigerd of verwijderd.

Vervolgens haalt hij uit naar de website Groot-Waterland als hij vaststelt dat die anti-VD80 is
en naar mij ("De leden worden door de heer Seeboldt uitgemaakt voor tuig")
maar dat blijkt een lees-foutje.

Hij stelt vast dat VD80 op een aantal punten de koers heeft gewijzigd - of nog gaat wijzigen -
en dat daar onder het motto:  "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" een goede zaak is. Regeren is vooruitzien. Hij vind dat je als partij lef toont als je het standpunt herziet als blijkt dat door omstandigheden de situatie ook is veranderd.

Waar hij herkenbaar wordt is de pavlov-reactie t.a.v. "links" - de altijd voorhanden zijnde
zondebok voor partijen in het spectrum waarin VD80 leeft. Maar gelukkig hebben ze het beste
voor met de burgers - expliciet: "ook met die uit Edam". Gelukkig maar.

Het is zeker verkiezingstijd.

lees meer:
http://www.groot-waterland.nl/2014/02/14/simon-rikkers-volendam80-mag-ik-er-ook-iets-over-zeggen





Ik neem mij voor
elke dag even
op de site van Simon Rikkers te kijken
Om te zien
of hij nog meer
te melden heeft.




http://magikerookietsoverzeggen.blogspot.nl

Ik vraag u dat ook te doen.

Niet omdat u hem of zijn partij in de armen sluit
of het altijd maar eens bent met wat hij schrijft
maar omdat jong talent gezien de situatie
waarin onze gemeente-poitiek zich
 - leeftijdsopbouwgewijs - bevindt
ongeachte de politieke kleur
gekoesterd moet worden.

Ik kan niet wachten tot het jonge spul
(en dat bedoelt opa-evodammer hier liefdevol) van CDA en VVD
(bij de andere partijen is de gemiddelde leeftijd best wel hoog)
dat wel degelijk rondhuppelt in die partijen en in de raadszaal
zich gaat weren.

De kansen grijpt. Zich gaat profileren. De oudjes gaat teasen&pleasen.
Stof doet opwaaien. Tegengas gaat geven. De (denk-)ramen opengooit.
De versteende mores gaat aanpakken. De vermolmde structuren testen en indien nodig bij het grofvuil zetten. Moderne politiek gaat invoeren als aanloopje naar de rest van de 21e eeuw.

Want tot nu toe is lokale politiek iets van de oudjes.

Kom op dames en heren jongere politici van de toekomst:
wat er nu gebeurt ruikt nog erg naar spruitjes.
Doe er wat aan.

De tijd dat jullie vrijblijvend konden aanschuiven is al bijna voorbij.
Nu mogen jullie zelf gaan koken.