zondag 5 januari 2014

Hoe Gaat Het Met Hond ?

Nu het dagelijks leven weer gewoon het dagelijks leven lijkt te gaan worden
rest mij nog een laatste bespiegeling over het onderwerp vuurwerk. Hond.

Op ons pleintje en in ons buurtje zijn een aantal hondenbezitters met meestal hele leuke honden en hondjes. Te meten naar het blije gekwispel - tegen-je-op-gespring en gelik, ruik en proef ik goed.
evodammer heeft geen - maar wel wat met - honden. Honden zijn liev. Over de baasje later.

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje 
linksboven in uw beeldscherm
Ze hadden het - hond zowel als baasje -
zwaar de afgelopen tijd.

Waar onze katten nog onder de bank konden kruipen moest hond er toch dagelijks
minstens 3x uit.

En dat was geen pretje voor baasje noch voor hond met al dat vuurwerkgeknal.

Daarom raak ik ge-emotioneerd en in de war
als ik dit op straat vind.
Waar is hond ?
Waar is baasje ?
Wat is er gebeurd ?
Waarom zijn ze van elkaar gescheiden  ?
Waarom is hun onderlinge band verbroken
en ligt dit op straat ?
Lopen ze elkaar te zoeken ?
Is hier sprake van een menselijk
dan wel honds drama ?
gaat het wel goed met ze ?




Maar ach.........misschien valt het mee en is er hier gewoon sprake van een
verloren&gevonden voorwerp.

Deze hondenlijn is niet als zwerfvuil in mijn emmertje verdwenen maar
hangt aan de schutting van de tuin op de hoek Buikslotermeerstraat / Langemeerstraat.

Liever nog zag ik dat het weer aan hond hangt en in baasjes hand zit.

edamvolendamschoon@telfort.nl