dinsdag 30 juli 2013

Dierendag

Er zijn - zelfs in onze stedelijke omgeving - veel dieren in de openbare ruimte.
Dat houdt ook in dode dieren. Moeder natuur is rechtvaardig maar soms ook wreed.
Om de een of andere reden werd ik daar vandaag 3x mee geconfronteerd.



In het nieuw aangelegde gemeenteperkje
deze schedel van - neem ik aan - een kat.

Ooit een geliefd huisdier en met respect begraven maar nu door de grondwerkzaamheden
wreed gestoord in zijn/haar eeuwige rust.

De gemeente als grafschenner ?!

klik op een afbeelding voor een vergroting. kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm


Ik vond ook de
vacht van een egel.
Het enige dat blijkbaar niet eetbaar is
voor andere dieren.

Helemaal gaaf met alle stekeltjes er nog aan.
Alleen de egelige binnenkant ontbreekt.

Een kunstwerkje van Moeder Natuur.









Ik ken groene en bruine padden.
Geelstreeppadden - rugstreeppadden en
knoflookpadden en zo nog 101 soorten.

Van een stofzuigerpad had ik nog nooit gehoord.

Deze mooie nieuwsgierige
padderige wereld-onderzoeker
had wel een dommig plekje uitgekozen.

Gevaarlijk en vooral stoffig en pluizig.
Voor je het weet ben je geplet of opgezogen.

Ik vond het prettig deze dag
niet alleen dode dieren te vinden
- hoe interessant
en indrukwekkend soms ook -
maar ook een dier te kunnen redden.
Pad woont weer blij in onze tuin.

En welke dieren gaat u morgen vinden ?


klik op een afbeelding voor een vergroting.
kom terug op dit blog door te klikken op 
het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl