zaterdag 25 mei 2013

Post-elastieken En Recycling


De mens is een gewoontedier

Op de Ye in EdamVolendam
is een postbezorger m/v die uit gewoonte
de elastieken waarmee de post bijeen wordt gehouden steeds op dezelfde plek gooit.

Het was een kleine moeite ze bijeen te rapen.

De meeste postbezorgers vertellen mij desgevraagd dat ze deze elastieken bewaren en ze op kantoor - ter recycling - in "de grote bak" gooien.


Anderen weten mij te melden dat ze eigenlijk nooit iets van straat oprapen
maar een post-elastiek toch altijd wel oprapen en meenemen.

Als kinderen er om vragen mogen ze ze meestal hebben.
Je kunt er erg leuke stuiterballetjes van maken.



Als u er om vraagt  - want ze zijn tenslotte heel handig om in huis te hebben -
krijgt ook u meestal gratis een handje mee.

Dus: ik ben niet blij met postbezorgers
die hun afval op straat gooien.

Ik ben wel blij met postbezorgers m/v
die - áls het dan toch op straat moet liggen -
dat steeds op dezelfde plek doen.
Dat is dan weer wel heel gemakkelijk.

Ik neem ze mee - gooi ze in een sopje
en recycle ze zelf wel.

Ik stel voor
aan elke brievenbus
een haakje te maken
waar de bezorgers en oprapers
deze elastieken aan kunnen hangen.

Als u of ik dan
een elastiek van node zijn
loop je even naar de brievenbus
en neem je naar behoefte mee.

Iedereen blij.

edamvolendamschoon@telfort.nl




evodammer schreef eerder over dit onderwerp

          klik op een link om dit te zien
          kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje
          linksboven in uw beeldscherm

http://evodammer.blogspot.nl/2011/01/vrolijke-strikjes.html

http://evodammer.blogspot.nl/2011/10/een-vrolijk-strikje-een-duidelijke.html