zaterdag 30 maart 2013

Heksenkaas

Als ik dit briefje op straat vind gaat mijn fantasie op hol.
Gaat de ex-eigenaar van dit boodschappenbriefje Heksen-kaas kopen ?































Heksen-kaas:
dan denk ik aan uile-ogen - muizenkeutels - spinnenpoten - enge kruiden en
toverspreuken als:  krabibababba sotono lamine fatasta hixie paravelamie

Dit alles in een heksenkookpot boven een heksenvuur gebrouwen
en dat natuurlijks 's nachts en tijdens een hevige onweersbui.





Helaas is de werkelijkheid banaal als altijd:
het is een..................................................>
en volgens de reclame ook onmeunig lekker op de bbq

als u van reclame houdt of wilt weten waar het over gaat
kunt u klikken op deze links.
u komt terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje linksboven in uw beeldscherm

          http://eetpraat.nl/wordpress/index.php/heksenkaas

                    http://www.heksnkaas.nl

Teleurgesteld googlede ik bij "heksen"
Want - échte heksen - ze bestaan !
En ze zijn zelfs te vinden op zoiets magisch als internet.

Het zijn geen lelijke oude vrouwtjes in vieze gewaden
met wilde haren, wratten op de neus, een slecht gebit en een enge stem
die kwade dingen in de zin hebben (zoals een Eucalypta
uit de verhalen van Paulus de Boskabouter)

Het blijken mooie harmonische wezens met goede bedoelingen en magische krachten
die ze in dienst van elkaar en de mensheid stellen.

Dat wist ik want wij hebben een heks in de familie.
Een mooie lieve heks met onvermoede positieve krachten.
Ze verplaatst zich niet per bezemsteel maar per auto
eet gewoon hollandsche pot - woont in een rijtjeshuis
en moet gewoon 's morgens naar haar baas.

Een heks om van te houden.
We kunnen haar niet meer missen
en zijn altijd blij als ze er is
of haar gaven in dienst van ons geluk&welzijn stelt.

Heksenkaas. 't Zou wat.
Die jongens van de voedsel-commercie
hebben duidelijk geen kaas gegeten van échte heksen.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl



echte Heksen-websites:

http://www.touchedbymagic.com

http://www.heksenkring.be/Spreuken.htm

http://kruidenmagie.jouwweb.nl/heks

http://kruidenmagie.jouwweb.nl/heks/spreuken





Heksenballen

Deze geloofsovertuiging bleef lang bestaan en in de achttiende eeuw werden heksenballen gebruikt. Heksenballen lijken sterk op onze moderne kerstballen. Ze werden gemaakt in het achttiende eeuwse Engeland om kwade geesten af te weren. Omdat heksen geen spiegelbeeld zouden hebben, dacht men in de weerspiegeling van de ballen heksen te kunnen herkennen. Sommigen dachten ook dat vanwege de mysterieuze verbuiging van het licht
,boze krachten werden afgeschrikt. Zodra een heks of boze geest de bal aanraakte, werd hij of zij gevangen in de heksenbal. Ze werden opgehangen voor het raam, zodat het kwaad buiten de deur zou blijven. Met de geleidelijke afname van het bijgeloof in de negentiende eeuw werden deze heksenballen steeds vaker gebruikt als decoratie. Het is dus zeer aannemelijk dat de Oost-Europese glazenblazers zich baseerden op deze ornamenten uit de achttiende eeuw.




Goede middag! :-)

Met een brede lach op mijn gezicht las ik net uw blog over heksenkaas. Wat een heerlijk blog! Er wordt zo vaak onterecht slecht gesproken over ons, maar als ik dan uw tekst lees voel ik weer hoop. Hoop dat mensen ons gaan zien als de vredelievende mensen die wij zijn. Aan het eind van uw Blog kwam ik uw e-mail adres tegen en vond dat ik een bedankje moest sturen :-)
Dus bij deze heel erg bedankt voor uw leuke en positieve woorden over (ons) heksen!
Ik ga mijn mede heksen vertellen over uw Blog =)

Bright Blessings,

Pagimi