donderdag 17 januari 2013

Marken Express 80 Jaar

klik op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op
het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm.
Zo'n anderhalve maand geleden
vond ik dit in het gemeentelijk struweel.

Een verroeste groene stalen plaat
met een hele oude sticker erop.

Evodammer heeft niks met boten.
Hij wordt al zeeziek in bad.

Toch was deze vondst aanleiding
om eens te kijken op de website
van de Marken-Express.

In eerste instantie om te kijken
(pure nieuwsgierigheid)
welke boot van hun vloot op
deze sticker staat.

Een mooie site waaruit blijkt
dat de MarkenExpress meer is
dan alleen een bootje-heen&weer.

Wat ik mis (want wat ik zocht) was de geschiedenis. Er waren tijden dat Marken alleen per boot
bereikbaar was. Zomer en Winter - weer of geen weer. Misschien wat stoere verhalen
en mooie foto's onder de tab "historie" toevoegen ?

Ik vergiste me aanvankelijk ook in het jaartal op deze antieke sticker
(1903 ?) Het lijkt een 0 maar het blijkt een licht-gemanqueerde 9 (1993) te zijn.
Dat (zo'n jaartal) zullen ze bij de MarkenExpress
toch zelf wel het beste weten ?!

Ik lees nu in de krant
dat ze een nieuwe eigenaar hebben
en dit jaar 80 jaar bestaan.

De Marken-Express maakt zich op voor een bijzonder jubileumjaar. Sinds 1933 is de veerdienst een begrip in binnen- en buitenland. Dit jaar, 2013, mag de vlag in de stok voor ons 80-jarig bestaan

Goed bezig meneer Robert van Duuren.
Gefeliciteerd en veel succes !
Op naar de 100 !

Want we hebben allemaal 

ooit een keertje of vaker
mogen genieten op een van de schepen
van de Marker-Express.
En we hopen natuurlijk dat onze
achter-achter-achter-kleinkinderen dat ook nog mogen doen.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl





breng ook een bezoek
aan hun leuke mooie en interessante website
http://www.markenexpress.nl