zondag 23 september 2012

Vrijwilligerswerk Onvrijwillig Gesubsidieerd

Op weg naar huis raapte ik - gedachtenloos - wat rommeltjes van straat op.
Macht der gewoonte.

Ontstaan toen een 84-jarige mevrouw uit Amsterdam me jaren geleden schreef:
"Fred, ik raap elke dag voor mijn deur 10 dingen van straat die daar niet horen.
Dan kom ik op 3650 stukkies zwerfvuil die ik in één jaar uit onze leefomgeving haal.
Een druppel op een gloeiende plaat maar heel goed voor mijn humeur"

klik op een afbeelding voor een vergroting.
Kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm
Weet u wat goed is
voor mijn humeur ?

Als een van die papiertjes
van die 10-dingen-per-dag
er zó uitziet.

Het gebeurt me wel vaker
dat ik geld vind.
Meestal muntjes.
Maar dit papiertje tikt an.

Lullig
voor wie het verloren heeft
Leuk voor mij.
Voor ons. Voor U.

Omdat deze vondsten
rechtstreeks in de sponsorpot van EdamVolendamSchoon belanden.
Om de onkosten te dekken.

Ik troost mij met de gedachte dat o.a. deze vondst, giften en natuurlijk onze ruimdenkende sponsor
het nog altijd glansrijk winnen van wat we van de gemeente EdamVolendam kregen.
Die heeft - behalve een hoop tegenwerking en bozigheid - de afgelopen 10 jaar 1 (één) vuilgrijptang
(á € 10,- ) geleverd (€ 1,- per jaar) en dat was het dan wel.

Met deze vondst hebben we dus 10 jaar gemeentelijk zwerf-afval-beleid ge-evenaard
door één keer te bukken.
Wat zou de winst zijn als de beleidsmakers dat een keertje deden ?!

edamvolendamschoon@telfort.nl



evodammer schreef al eerder over het vinden van geld en waardevolle voorwerpen. http://evodammer.blogspot.nl/2011/05/geld-vinden.html