dinsdag 14 augustus 2012

Zeg Maar Nee Dan Krijg Je Er Twee

Vorige week maandag was evodammer in een ochtendstress.
De krant was er niet !
Dat is qua ochtendritme een héél verkeerd begin van de dag.

De Volkskrant-mevrouw van de afdeling bezorgklachten
was vriendelijk doch beslist. Zij is namelijk een apparaat
dat mijn keuzemenu volgt en mijn stem (zelfs mijn in dit geval extra-ge-irriteerde ochtendstem)
kan herkennen. Vriendelijk doch beslist.
Met apparaten in discussie gaan of er je woede op koelen heeft geen zin.

We kregen de krant nagestuurd
en een dag korting.
Da's mooi van De Volkskrant: als je geen krant krijgt hoef je die ook niet te betalen en
bezorgen ze hem alsnog.

Vandaag bleek dat we vorige week maandag
wel degelijk een krant hebben gehad.

Op miraculeuze wijze is hij uit de postbak gevallen en tussen een stapel troep
(qua verhuizen) terecht gekomen.
mevrouw evodammer vond deze als vermist opgegeven krant vanavond terug.



evodammer is al sinds mensenheugnis trouw lezer van dit beste-dagblad-van-Nederland

dus ze zullen er daar in Amsterdam wel om kunnen lachen. Domme abonnee !
Wij niet.


Schaamroodkakend zal evodammer de fout (lees: zíjn fout) moeten herstellen.

Dat vereist actie.
Eerst maar een excuus aanbieden aan de bezorger
die zijn werk dus wél perfect deed
(dat wordt meer nieuwjaarsfooi)
Daarna De Volkskrant excuus aanbieden
wegens onnodig lastig vallen en extra werk.
Ook zal de administratie van De Volkskrant nu
- i.p.v. een krant minder -
twéé kranten erbij moeten schrijven:
de geen-krant-geen-geld-service vervalt
én de nabezorging komt nu voor mijn rekening.

Als laatste actie zal evodammer
de constructie van zijn brievenbus
aan een grondige inspectie onderwerpen.
Om genante herhaling te voorkomen.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleerd
zei mijn oma altijd
(en zij kon het weten)
Een dag zonder Volkskrant is slechte dag.
Wat voor dag is het als je er twee krijgt ?


Dit is de mail die ik vanavond aan De Volkskrant heb gestuurd:
      Ik heb vorige week (6 augustus 2012) een bezorgklacht ingediend. 
      Naar nu blijkt onterecht: de vermiste krant is wel degelijk bezorgd maar uit de brievenbus gevallen 
     en uit het zicht geraakt.We hebben hem vanavond teruggevonden.
     Behalve onze excuses voor de overlast mag ik aannemen dat u de service dat we een dag niet hoeven te betalen omzet in twee        
     dagen extra betalen voor de eigenlijke krant en de nabezorgde krant.
     Schaamroodkakend heb ik hierover een blog geschreven op www.evodammer.nl waarin De Volkskrant en onze bezorger 
     de eer&complimenten krijgen die ze verdienen.



14 augustus 2012

Geachte mevrouw Seeboldt,

Bedankt voor uw bericht. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen 

om ons te melden dat u ten onrechte een klacht heeft gemeld.

De bezorgklacht en compensatie kunnen uit ons abonnementensysteem helaas niet meer verwijderd worden. Wij hebben echter uw bericht doorgestuurd naar de desbetreffende distributeur 

zodat hij/zij dit aan uw bezorger kan doorgeven.

Dit is een no-reply e-mailadres. U kunt derhalve niet antwoorden op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Lezersservice de Volkskrant