zaterdag 16 juni 2012

Sandwichboard

Evodammer zat bij een vergadering. Er ging en actie op touw gezet worden.
Het ging over een onderwerp dat hem boeide maar toch 
begreep hij niets van wat er gezegd werd.

Het ging over websites - facebookpagina's - liken&delen- likebuttons - profielen en posts
sociale media - sponsors - media-persberichten-kettingmails - benefietconcerten - publieksacties
flyers en buttons - actiekaarten - links - linken en doorlinken - stats -  twitter - heel veel friends of friends of friends - scores - klikmotivaties - picbadges - digitale doelgroepen...........
en zo nog een heleboel woorden die niet in zijn systeem zitten.

Uiteindelijk is hij uitgekomen bij het sandwichboard.
Dát kan evodammer wel.
Deze morgen loopt hij te sandwichen
op het Europaplein.
Daar komt geen laptop - Iphone of tablet aan te pas.
Geen batterij - geen accu - geen internet.
Volkomen snoerloos.  De menselijke maat.


Waar bovengenoemde zaken heel erg 21e-eeuws zijn
kiest evodammer voor de 19e-eeuwse aanpak:
het sandwichboard.


Deze advertentie loopt 
op een boterham met pindakaas
en een kop koffie.


Helemaal mijn ding.


Komt u even gedag zeggen en een foldertje halen
als u mij ziet sandwichen ?


Bron: Wikipedia
A sandwich board is a type of advertisement composed of two boards 
(holding a message or graphic) and being either:
Carried by a person, with one board in front and one behind, creating a "sandwich" effect; or
Set up (for example next to a store advertising its goods) in a triangle shape, hinged along the top.



The carried version is usually attached to straps acting as suspenders, 
allowing the person wearing the boards to carry the weight on his or her shoulders 
and keeping the boards balanced on the wearer. 


Sandwich boards are most typically deployed in busy pedestrian areas 
and advertise businesses within easy walking distance. 
The wearer might also pass out flyers or shout advertising slogans. 


Sandwich boards were most popular in the 19th century,
 and have largely been supplanted by billboards, 
which are more effective in advertising to passers-by who are now 
likely to be in automobiles, rather than traveling by foot.


However, they are still frequently to be seen 
on major shopping streets 
such as Oxford Street, London; Champs Élysées, Paris, 
and 42nd Street, New York City, 
or the Europa-Square in Volendam 
where they are used to advertise offers 
from particular stores most often in adjacent side-streets
of to attract attention to an non-commercial action.