zaterdag 25 februari 2012

My Echo My Shadow And Me

De afgelopen week was er veel te doen over een lokale zanger en een lokale band.
Hun optredens op tv. en de recenties in de media waren voornamelijk lovend.
Maar is het échte muziek - een hype of het kopieren uit het verleden ?
De grauwe middelmaat als norm of meer-van-hetzelfde ?
Echo's uit het verleden ? Schaduwen van "De Groten" ? En wie is dan die "Me" ?

Tegelijkertijd was ik bezig met het lied
"We Three - My Echo My Shadow And Me"
Een prachtige song qua muziek en tekst
uit de '40-er jaren van de vorige eeuw.
Niet heel bijzonder - maar wel heel apart.
Muziek om van te smelten.
In de loop der tijd door vele grote muzikanten gezongen en opnieuw uitgebracht.

Paul Mc Cartney (ex The Beatles) heeft hem
nu -  2012 - opnieuw opgenomen.
Als American Standard.

Het grappige is dat diezelfde Paul Mc Cartney er - in de '60-er jaren - een parodie op heeft gezongen
omdat de Beatles zich wilden afzetten tegen die "ouwe hap" en hun "ouwe muziek"
Maar nu is hij older-wiser-sadder back-in-the-time.
De woorden My Echo My Shadow And Me hebben
- levens-ervarings-gewijs - betekenis en inhoud voor hem gekregen.

Dit is een link naar de website van Paul Mc Cartney met informatie hierover.
http://www.beatlesbible.com/people/paul-mccartney/songs/we-three-my-echo-my-shadow-and-me/
Klik op de link om ze te lezen.
Klik op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm om terug te komen op dit blog

Zullen al die muzikanten van nu - met hun muziek waar wij "oldies" niet zoveel mee kunnen -
over 50 jaar - óók terugkomen bij wat ze nu als "ouwe-lullen-muziek" bestempelen ?
Of zal hun muziek-van-nu - dan - door de generatie van dan -
ook worden weggezet als "ouwe meuk" ?

Het leven gaat in cirkels.
Zolang er maar troubadours zijn die daarover zingen.

Wilt u meezingen ?
Klik op deze link:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=eUJ0vkZ28Lo
en daarna op het minteken rechtsboven in uw beeldscherm
Opnieuw inloggen op evodammer
en u kunt kijken en luisteren tegelijk.



We three, we're all alone
Living in a memory
My echo, my shadow, and me
We three, we're not a crowd
We're not even company
My echo, my shadow, and me

What good is the moonlight
The silvery moonlight that shines above?
I walk with my shadow
I talk with my echo
But where is the one I love?

We three, we'll wait for you
Even till eternity
My echo, my shadow, and me

We'll be here waiting
My echo, my shadow, and me