dinsdag 28 februari 2012

500

evodammer schrijft vandaag zijn

    blog

Anderhalf jaar geleden vroeg ik mij af
of dagelijks een blogje schrijven wel wat voor mij zou zijn - of ik dat wel zou kunnen -
wat de gevolgen zouden kunnen zijn en waarover het dan zou moeten gaan.
En vooral: wie wil dit lezen ?

Dat is - met wisselend succes maar toch - helemaal goedgekomen.
Vooral dankzij een aantal mensen dat evodammer
vanaf het begin door dik - en soms door dun - steunde.

Toen mijn PC uitviel
Of die keer dat we geen internet hadden.
Of om te melden hoe ze moesten lachen of ontroerd waren
onder de indruk van een foto-reportage of een verslag van de raadsvergadering
vol bewondering over mijn vlammende betoog over een lokale racistische schooldirecteur
maar ook als mijn stukkie te lang of te zuur of niet-meer-te-volgen was
of gewoon boos-maar-vergevings-gezind.

Bij de 100 dacht ik: mooi 
Bij de 365 dacht ik: mooi geweest
Nu dus het 500e blog
op naar de 1000 ?
















Het praktisch nut heeft zich wel bewezen.
Ik kan nu zeggen: kijk maar even op evodammer
daar staan die foto's - die muziek - de informatie of mijn mening.

Ik heb ook gemerkt dat het heel handig is als archief van EdamVolendamSchoon:
Gaandeweg ontstaan er rond bepaalde thema's verzamel-blogs met daarin
alle info en foto's die daarbij horen.
Zwerfvuil - hondenpoep - graffiti e.v.a.
iedereen kan het in een handomdraai vinden.

Da's dus wel wat anders dan de nieuwsbrieven
die we in het begin op de fiets rondbrachten.

Maar hoe weet je dat je gelezen wordt ?
Dat weet je niet.

Als je blog bijvoorbeeld 60 bezoekers per dag krijgt
kunnen dat 60 ge-interesseerden zijn
maar ook één iemand die 60x op evodammer klikt.
(dat zal toch niet evodommer zijn ?)

Verder zijn er nog de zoekmachines die
een of een paar keer per dag
je blog afstruinen op zoek naar informatie / steekwoorden.
Dat zijn geen lezers. Zoekmachines zijn robots
en niet ge-interesseerd in je verhaal maar in scores.

Dit heeft wel tot gevolg dat bepaalde titels
van blogs van evodammer
hoog in de zoeklijsten van bijvoorbeeld GOOGLE terecht komen.
En daar kunnen mensen je dan ook weer vinden

Een aantal mee-lezers kijkt niet elke dag maar af&toe
of 1 x per week > 1 betalen - 7 halen.

Een dag-gemiddelde van 30 is weinig en er zijn uitschieters tot 150

Er zijn - volgens ingewijden - truuks op internet
om het aantal bezoekers te ver-10-voudigen.
Met volgers en facebook en twitter en weet-ik-veel
wat nog allemaal meer aan digitale hijgerige op-flufferig-heid
Wil ik dat ?
Nee. 
We houden het knus&simpel:
een stukie per dag.

Hoe kom je aan die getallen ?

http://blogspot.com houdt voor mij de scores bij.
Dat ziet er dan ongeveer zo uit

klik 1 of 2 x op een afbeelding voor een vergroting
kom terug op dit blog door te klikken op het terugpijltje
linksboven in uw beeldscherm


Da's leuk om op te kijken maar ook zéér te relativeren.
in Januari 2011 ging evodammer door de 1000-per-maand-grens
in Januari 2011 ging evodammer door de 2000-per-maand-grens 
Februari heeft met een prognose van 1600 een dip.

Statistieken die eruitzien als een gebergte.
Hoe hoger - hoe dieper je kunt vallen.

Groepshug
evodammer moet het vooral hebben van de reacties
meestal positief - soms negatief
soms kritisch - vaak knuffelend.
En altijd welkom.

evodammer houdt van iedereen
maar nét ietsje meer van zijn trouwe schare fans
die een extra knuffel verdienen.

Want eerlijk=eerlijk
het is voor hen maar zeker ook dankzij hen
dat evodammer bestaat.



ziljoenen bits&bites zoemen dagelijks over de wereld
evodammer zoemt zijn stukje mee.


evodammer schreef al eerder over dit onderwerp:
Klik op de link om ze te lezen.
Klik op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm om terug te komen op dit blog

Klik op de link om ze te lezen.
Klik op het terug-pijltje linksboven in uw beeldscherm om terug te komen op dit blog