woensdag 18 januari 2012

And The Loser Is............









Ik vond dit op straat.

De postcodeloterij weet niet dat hun post
niet bezorgd is. Losers.

Misschien hadden de geadresseerden wel
veel geld gewonnen.
Maar dat weten ze dus niet. Nog meer losers

De postbode heeft verloren
wat zij hadden kunnen winnen.
Een ton ? Een miljoen ?
Maar dat weet die postbode niet.
Ook een loser. (in dit geval letterlijk)
                                                                           
Ik zit er maar mee.

Moet ik het alsnog gaan bezorgen terwijl ik weet dat het gewoon valse reclame is ?
Of, als zwerfvuil in de afvalbak laten verdwijnen terwijl ik vrees dat ik daarmee
de aanstaande winnaars een - volgens de folder - grote prijs door de neus boor ?

Ben ik dan nu
- in al mijn vrijwilligheid -
ongewild
de beslisser over
hĂșn geluk of ongeluk ?
Ook een loser dus ?

Je moet niet altijd
zoveel over alles nadenken
zegt een goede vriend
vaak tegen mij.

Ik geef gewoon hem de schuld,
stop met nadenken
en laat het lekker zoals het is.


Niet weten dat je een prijs hebt gewonnen is hetzelfde als geen prijs winnen.
Vanavond ging de zon zinloos onder - morgen moet zij toch weer op. (Herman Finkers)

edamvolendamschoon@telfort.nl