vrijdag 4 november 2011

Merci

Een keer per seizoen veeg&raap ik op de parkeerplaats van DEEN in de William Pontstraat.
Omdat EdamVolendamSchoon dit stuk leefomgeving jaren geleden heeft geadopteerd.

Bij mooi weer is het een leuk en dankbaar klusje om ff te doen.
Vooral ook omdat je er veel - meestal leuke - mensen tegenkomt.
En soms heb je daar gewoon zin in.
(Let wel: een beetje in het schoonmaken en heel veel in het leuke mensen tegenkomen)



Er kwam een mevrouw naar mij toe.

"Houdt u van chocola ?"

evodammer houdt van chocola
(neemt de pukkeltjes
en ander lichamelijke reacties
op dit heerlijke spul voor lief)

Ze gaf mij een doos MERCI
Als compliment.
Voor het werk dat ik doe. 
Voor de club die ik vertegenwoordig.

Natuurlijk is het leuk complimenten te krijgen. 
Gebeurt ook genoeg. And keep them coming !

Het is mooi dat mensen de moeite nemen 
om iets aardigs te zeggen - een duimpje op te steken - iets te geven - 
acties te ondersteunen - mee te doen.
Omdat dát vanaf het begin de gedachte achter EdamVolendamSchoon is geweest:

          Het gezamenlijke gevoel dat een mooiere leefomgeving 
          ook de mensen die er in rondscharrelen leuker en liever maakt.
          En dat is wat we hard nodig hebben in deze verwilder(s)de tijden.

Nederland kent miljoenen vrijwilligers op velerlei terrein.
Iedereen doet waar 'ie goed in is of wat hij/zij leuk vindt.

In Nederland zijn 10.000 georganiseerde vrijwilligers bezig 
met schoonmaak - onderhoud - wijkbeheer - omgevingszorg.
En nog vele 100.000-en die dat individueel en in stilte doen.

klik op deze links.
dan komt u op een paar van de vele sites
die hier veel over te vertellen hebben

kom terug op dit blog door te klikken op het terug-pijltje
linksboven in uw beeldscherm

                www.ikprikmee.nl
          www.nederlandschoon.nl
          www.svzo.nl

Ik kan onmogelijk mijn cadeautje met hen allen delen
of allen een doos chocola bezorgen.
Zelfs alleen al alle vriendenvanEdamVolendamSchoon een stukje offreren
zou te weinig zijn.

Ik kan u wel vragen 
niet het presentje dat ze gaf
maar het gebaar dat deze mevrouw maakte
zo af&toe eens als voorbeeld te nemen.

Door iets aardigs te zeggen tegen 
of te doen voor
iedereen die iets 
van ons allen 
voor ons allen 
mooier of schoner maakt.

0299 - 36 19 20