woensdag 5 oktober 2011

Rollator-check In De Meermin

Gisteren was er
een rollator-check-actie
in De Meermin in Edam

Een bijzonder vriendelijke
én handige meneer
bekeek - bevoelde -
en repareerde zonodig
de rollator van de vele aanwezigen.

















































En als u erover wilt zingen
dan kan dat
Een paar jaar geleden al
schreven wij 
een ode aan dit onmisbare hulpmiddel...........


HET ROLLATORLIED                                 
 (melodie:  "De paden op, de lanen in")

De handen aan het stuur
En alle remmen los
Vooruit met flinke pas
Met stralend oog en blijde zin
Alsof 't nooit anders was
Ik stuur met vastberaden hand
Geen bocht is mij te zwaar
'k Kom overal waar ik wezen wil
Dat krijg ik toch nog best wel voor elkaar
         Met mijn rollator hier
         Heb ik heel veel plezier
         Zet 'm op en karren maar!

Wat lopen nu en dan
Gezond voor 't bloed
Zo blijf je fris van zin
Bewegen op z'n tijd
Dat doet een mens toch goed
Dat houdt de moed erin
Daarom vooruit en pak nu maar die kar
En rijd er flink vandoor
Een boodschap hier, een praatje daar
Maar blijf wel goed in 't rechte spoor
         Met zo'n rollator hier
         Heb je toch veel plezier
         Nou, het allerbeste hoor!!


Voor meer info over de rollator kunt u klikken op deze link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rollator