vrijdag 30 september 2011

Rare Post

 We kregen vandaag deze - anonieme - kaart met de post.

Het gaat hier om een kwalitieits-controle-kaart.
We hoeven er niks mee en we mogen hem weggooien.



Ik heb gegoogled op TNT en TNT-Post en kwaliteits-controle-kaart
maar niks zinvols gevonden.

Ik mag wel wel - in eigen tijd en op eigen kosten - opbellen
als ik hier meer van wil weten.

Niet alleen een mysterieuze maar ook een zinloze actie:
 mij een kaart sturen
(ben ik klant 81 g ?)
die ik niet hoef te lezen en die ik mag weggooien.

Of ze weten zelfs bij TNT al dat je je afval op ons adres kunt dumpen
omdat daar een nogal opruimerig type schijnt te wonen.

Als variant op "Doe eens normaal man !"
zou ik denken"
"Hou je rotzooi bij je TNT" !

Weggegooid geld lijkt mij
en
zeker geen kwaliteit.

Afhankelijk van mijn humeur stop ik het morgen misschien wel in een
ongefrankeerde envellop met als adres
          TNT - Afdeling Kwaliteitscontrole
p/a     PostNL klantenservice
          Postbus 99180
          8900 NA Leeuwarden

En als mijn humeur daar van opknapt schrijf ik nog wat leuks op de achterkant.

Zouden er meer moeten doen.

Kunnen ze de kwaliteit van hun kwaliteitscontrole eens onderzoeken
want dáár hebben ze blijkbaar nog wel de mensen en het geld voor.

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl


Update: (bron: evodommer / "Frank")
De kwaliteitscontrolekaart die TNT gebruikt hoort niet in je brievenbus te komen. 
De bezorger heeft niet goed opgelet en de post dus niet nagekeken. 
Bij terugkomst heeft hij dus niet het controlesysteem kunnen inleveren. 
Geen ramp voor hem, wel een minpuntje.

Dit betekent dus dat ik deze vandeweek aan onze uiterst symphatieke en betrouwbare
postbode (heet dat nog zo ?) gedagtekend en ondertekend zal retourneren.
Misschien scheelt hem dat een minpuntje op zijn conduitestaat.

En daar gaat het in het leven toch om: om van minpuntjes pluspuntjes te maken.


Update:    Ik heb deze mysterieuze kaart
                 in het zicht gehangen.

               De meneer die
               de zaterdag-post kwam brengen
              - da's dus een andere postbode -
              had - desgevraagd -
              geen idee wat hij met deze kaart moest.
              Ze zitten tussen de post en hij bezorgt ze.

Ook onze eigen postbode had géén idee.
Hij omschreef het alsvolgt:
          
            "De relativiteitstheorie van Einstein
          is een goedkope goocheltruc
          in vergelijking met de denkpatronen bij TNT"
         
             TNT heeft er dus
             een probleem bij.
           
              Als
             - laten-we-hem-Frank-noemen-
             gelijk heeft
             faalt de controle
             omdat medewerkers van TNT
             "geen idee"  hebben.
         
             Zoniet dan blijft het raadsel.



Maar zo gaat dat vaak in het leven: gelijk hebben
                                     is nog niet gelijk krijgen,.