maandag 12 september 2011

Heel De Vesting

Stichting Ruim Baan Edam
                                                









Op zondag 18 september as.
- Nationale Autoloze Zondag -
houden Oud Edam - Stichting Ruim Baan en Groen Links
een manifestatie op de Baandervesting in Edam

Het doel is te laten zien
hoe mooi het zou zijn
als de vesting "heel" blijft:

Dus niet geschikt gemaakt wordt voor autoverkeer.

Daar hoort een lied bij.

Het lied is een béétje anders dan het origineel
(hoe symbolisch)
Maar dat is een kwestie van gevoel.
Dat zingen we - met uw hulp - zondag weer helemaal goed.

U kunt natuurlijk ook uw gitaar - trompet - bas
klarinet - viool - slagwerk of wat dan ook meenemen
en lekker mee komen jammen.
Of anderen vragen dat te komen doen.
Graag zelfs !

Tekst en bladmuziek is voorradig
en er kan van tevoren even geoefend worden.

Hoe meer zielen - hoe meer vreugd.
Zolang we maar een beetje gelijk beginnen  en een beetje gelijk eindigen
wordt het weer ouderwets gezellig !

voor meer info of nog wildere plannen:  huisorkest-gl-ev@xs4all.nl



Als u op de link hieronder klikt
hoort u het originele lied van V.O.F. De Kunst

Daarna snel op het min-teken rechtsboven in uw beeldscherm klikken
en opnieuw inloggen op www.evodammer.nl

want dan kunt u hieronder de tekst meelezen
en natuurlijk meezingen.

http://www.youtube.com/watch?v=fUhjWLRYehM&feature=player_detailpage

Heel De Vesting

Sta ik hier op de vesting
met toch een heel klein beetje de pest in
Die vesting - ook een beetje van mij
moet autovrij
want de eeuwen verleden
die zie ik weer terug in het heden
Mijn Edam historische schat
Prachtige stad

hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting

Als we toch moeten bouwen
dan kun je wat je hebt gewoon houen
niet alles hoeft met asfalt bedekt
toon wat respect
voor de eeuwen verleden
die zie ik weer terug in het heden
Mijn Edam historische schat
Prachtige stad

hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting
          Laat de vesting vesting blijven
          om geschiedenis te schrijven
          want dat is voor 'n echte Edammer
          .........................heilige grond

hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting

Als die hui-zen er komen
parkeergarages in plaats van bomen
dan komen soms na 'n wijs besluit
dromen toch uit
over eeuwen geleden
die zie ik weer terug in het heden
Mijn Edam historische schat
Prachtige stad

hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting
hé - Heel De Vesting




Voor meer info:

             www.ruimbaan-edam.nl