woensdag 1 juni 2011

NHD Dom Geweest

Soms ben je te goed van vertrouwen
doe je domme dingen.
en stink je erin.

Er belde gisteren een verslag-geefster van het NHD met vragen over de
in de lokale media aangekondigde maandelijkse schoonmaak-actie van EdamVolendamSchoon.

Het artikel klonk volgens haar "zo vrolijk" en ze was nieuwsgierig naar hoe dat zat.
Ik wilde niet lullig doen tegen het jonge ding - dus je gaat wat
over die schoonmaakactie vertellen.

Mijn intuïtie had me moeten beschermen
Maar blijkbaar is die 's morgens (evodammer is een avondmens) niet op zijn best.

Soms ben je te goed van vertrouwen
doe je domme dingen.
en stink je erin.

Vervolgens verschijnt er een artikel in NHD-Waterland met mijn naam prominent erin
waarin allerlei zaken staan die ik niet heb gezegd en waarin gevolgtrekkingen worden gemaakt
die elke nuance en informatie-bevestiging ontberen.

EdamProper bestaat niet
en "de" Volendammer (die niet zo proper zou zijn) al evenmin.
Het woord grijp-armen is niet gevallen

En...............ik zal toch - als notoire ont-kommen-strijder - niet een schoonmaakactie opzetten
om vervolgens 21.000 individuele medeburgers generaliserend daartegen in het harnas te jagen ?

Van het hele gesprek van pak-weg een kwartier heeft ze 3 dingen meegekregen.
De rest heeft ze er - geheel op eigen gezag - bijverzonnen.
Best wel karig voor iemand wiens werk het is informatie te krijgen en te ordenen.

Ik zal u de rest van de onzin die ook nog in dit artikel staat besparen.

Een domme actie van mezelf
een slechte beurt voor het NHD
Amateuristische schoolkrantjournalistiek.



Als die mevrouw even de moeite had genomen
om een aantal websites te bezoeken die over dit onderwerp gaan
en een paar blogjes evodammer had gelezen
had ze meer geweten en minder domme dingen geschreven.

Maar ze was slechts op zoek naar hijgerige bladvulling.
En dat is haar gelukt.



Ik vroeg de jeugdige-nog-een-hoop-te-leren-interviewster nog:
stuur maar een mail dan kan ik van tevoren nog ff bekijken wat je van mijn
(vast wel warrige - dat dan weer wel) verhaal hebt gemaakt.
Maar dat kon niet.

Ik zei nog: "maak er iets moois van anders is dit een gevalletje "eens-maar-nooit-weer".
En dat is het dus.

En Evodammer...........wat heb je nu geleerd ?

>>>>> Als de telefoon gaat en er is een verslaggever m/v van het NHD aan de lijn
            vriendelijk bedanken en de verbinding verbreken.
>>>>> En die opmerkingen over Volendammers dan ?
            Die zijn voor rekening van die de-krant-is-ook-maar-een-meneer-mevrouw.
            Daar zijn vast 21.000 antwoorden op te geven.

Soms ben je te goed van vertrouwen
doe je domme dingen.
en stink je erin.


Er stond geen foto van mij bij het artikel
Dus bij dezen

edamvolendamdigitaal@xs4all.nl