zondag 20 maart 2011

De Achterkant Van De Andere Kant

Als ik ergens een hekel aan heb (maar misschien ben ik daar wel paranoïa in)
is het dat vreselijke geplak
van allerlei stickers
op lantaarnpalen - facilitaire kasten en verkeersborden.

Bedrijven - politieke partijen - verenigingen - randdebielen.............
er wordt achterlijk veel ge-stickerd/geplakt op ons straat-meubilair / facilitaire voorzieningen.
 
Met-de-natte-vinger durf ik de weddenschap wel aan dat we in ons kleine dorpje
de 1000 stickers in onze gemeenschappelijke buitenruimte makkelijk halen.
 
Ze zitten vaak jáááren en worden lelijk en onleesbaar.
De plakker is ze allang vergeten maar wij zitten ermee.
Het is de kauwgum van de wildplak. Geplakt zwerfvuil. Visuele verloedering.
(Wel eens geprobeerd zo'n ding te verwijderen ? Da's nog een hele truuk en een heel gedoe)
 
Aan de andere kant.................
zoals bij alles in dit leven komt er een moment van "waar-leg-ik-mijn-grens ?"


Ik vind zo'n

wilt-u-hier-alstublieft-niet-harder-dan-30-rijden-
dank-u-wel-we-love-you-sticker
 
wel héél vertederend
Vriendelijk
Lief
Een heldere boodschap
Positief
Mooi 
Smaakvol zelfs
En effectief !
 
Niet uit eigenbelang maar uit algemeen belang geplakt.
 
 
 
 
Hier ligt mijn grens.
Elk verkeersbord een andere kant !
Een mooie-sociale-vriendelijke-lieve-gezamenlijkbelangende-positieve achterkant.
 
Bent u ook steeds op zoek naar de andere kant van de zaak
of
nogal recht-in-de-leer ?
 
edamvolendamdigitaal@xs4all.nl