zaterdag 26 februari 2011

Wie Wordt Hier Weggesleept ?

 

Dat gele onderbord.
Dat is er later aangeplakt

          (klik op de foto voor een vergroting
           klik op het blauw-witte terug-pijltje
          linksboven in uw scherm
          om terug te gaan naar dit blog)

Het gele bord deelt ons mede:
U wordt weggesleept
Ja.
Dat zou best eens kunnen

En dan niet uw auto
maar uzelf.
Door een ambulance.

Bloedend als een rund
en met een litteken voor het leven.

Een aantal weken geleden was het weer "raak"
(letterlijk en figuurlijk)

Een naderhand erbijgehangen onderbord
Precies op hoofdhoogte
en met keiharde scherpe punten eraan.

Als je er op gaat letten
hangen er vele 10-tallen borden in mijn buurtje zó
dat je er op enig moment
wel hinder of gevaar van moet ondervinden.









Blijkbaar hebben de ophangers geen duidelijke instrukties
of negeren ze die.
Hun publieke functie (ik interpreteer dat als een functie die ten dienste staat van het publiek / de burger)
zou hen misschien nog eens in alle nuance en detail uitgelegd kunnen worden.

Het is niet de eerste keer dat er mensen naar de S.E.H. moeten
en/of er geklaagd wordt dat verkeersborden af&toe
bijzonder onhandig (lees: liefdeloos en met veel des-interesse) worden neergezet.

Weet u hoeveel moeite het kost voor elkaar te krijgen dat zoiets veranderd wordt ?
Ik wel. Mijn laatste 3 mails zijn ook ergens in "de-bak-met-zoekgeraakte-stukken" beland.
(ook een non-publiek-functioneren)



Als de norm is dat
borden die niet aan de wettelijke eisen voldoen
(verkeerde plek - gevaarlijke punten)
zomaar geplaatst mogen worden
en klachten daarover
zomaar niet beantwoord worden
mogen ze vast ook wel niet-wettelijk
zomaar verwijderd worden.

Verwijderd.
Door mij hoogstpersoonlijk. 
Eindbestemming: stadskantoor.
Ik hoop dat ze er daar wél blij mee zijn.

Want als je aan mijn vrienden komt - kom je aan mij.