woensdag 15 december 2010

Drollenvanger

In de media gaat het de laatste tijd vaak over hondenpoep.
En natuurlijk de baasjes. En het opruimen van de poep. En de bakjes en de zakjes en de schepjes.
De boetes, de losloopgebieden (de rest is zeker vastloopgebied ?)
compleet met nieuwe bordjes om ons daarop attent te maken en natuurlijk
de controle op dit alles.
Gedoe en toestanden. Kost klauwen met geld. Gaat niet werken.


(zeg ik als katten-mens
met een keurige kat-op-de-bak-en-in-eigen-tuin)







Lees ik vandaag de noodkreet van iemand:
"En waar zijn die paarden-liefhebsters die het dier te pas en te onpas op de weg laten bouten ?!"

Uit het hart gegrepen.



Ik heb jaren geleden eens
zo'n stel langsparaderende paarden-nufjes gevraagd:
"En waar blijven de drollen van dat beest ?
Gaan jullie die ook opruimen ?"






Hélemaal fout Fred !

Het was geen beest. Het was een dier.
En toen ik het ook nog over "kop" en "poten" had (dat deed ik een beetje expres) was het goed mis.
Hun edel dier had een hoofd en benen. De poep heette nog net geen fecaliën

In ieder geval genoeg reden voor een paar vaders en broers van de halfwas-dames-te-paard
om mij een half uurtje later op te wachten en eens flink verbaal en fysiek te bedreigen.
Leermomentje.
Hoewel ik nog steeds niet weet of het hen om de belediging van de dames
of van hun beesten ging.

"En waar zijn die paarden-liefhebsters die het dier te pas en te onpas op de weg laten bouten"

Die zitten aan de andere kant van de wet.
Voor hen geen regels, geen schepjes, geen zakjes, geen los- of vast-loop-gebieden,
geen speciale afvalbakken, geen controleurs en dus geen boetes.
Betalen ze eigenlijk wel wegenbelasting ?

Ik zou zeggen: neem een paard !

Ook wel eens zin om er wat van te zeggen maar durft u niet
of
vindt u bij het woord "drollenvanger" ook alleen maar een bepaald soort broek
terwijl u dacht dat dat een soort opvangzak aan de achterkant van een paard is ?

edamvolendamschoon@telfort.nl