zaterdag 27 november 2010

Vergankelijkheid

Daar lig je dan
Eens was je een echte Jan Des Bouvrie-klok. Met een wijzerplaat van hard glas.
Nu ben je overbodig geworden bij de glascontainer gepleurd afval.

Ik heb niets met meneer "Hallo-Daar-Zijn-We-Weer" 
En dat is geheel wederzijds.

Ik blijf wel zitten met de vraag
waar ik mijn hard glas kwijt kan als het afval is geworden.

Hardglas (ruiten / spiegels / ovenschalen / bloemenvazen / drinkglazen / lampen etc.) 
mag niet bij het gewone glas.
De inhoud van een hele glascontainer kan onbruikbaar worden als dat wel gebeurt.
(heeft iets met smelt-temperaturen te maken)

Niet in de glascontainer dus.  Die is alleen voor productieglas (flessen / potten / etc.)
Niet in de vuilnisbak (mag niet).  
Niet bij het grof-vuil (wordt niet meegenomen)



Dus moet ik voor elke ruit / spiegel / bloemenvaas of ovenschaal die stuk is
op mijn fietsje naar het vuilverzamelstation ?
En..........kunnen zij er daar wel wat mee ?

Of het maar gewoon ergens dumpen in de hoop dat het vanzelf "verdwijnt"
in onze leefomgeving / het milieu of in uw fietsband of in uw schoenzolen ?

Hoe doet u dat nou ?
Loopt u af&toe ook tegen zo'n glazen muur op ?
edamvolendamschoon@telfort.nl